معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر آغاز بارش برف در استان، آمادگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی برای اقدام به‌موقع و مناسب پیش از بحران را ضروری دانست.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 22 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در نشست ستاد پیش‌گیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و مرتبط با مدیریت بحران باید با برنامه‌ریزی سنجیده برای خدمات‌رسانی و جلوگیری از اتلاف وقت، در راستای تأمین نیازمندی‌های واقعی متمرکز شوند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر آغاز بارش برف در استان اردبیل، آمادگی و برنامه‌ریزی برای اقدام به‌موقع و مناسب پیش از بحران ضروری است.

شیوه‌نامه بازگشایی معابر و برف‌روبی به شهرداران و دهیاران ابلاغ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر مدیریت میدانی و حضوری مسؤولان و فرمانداران، تصریح کرد: مسؤولیت‌ها و وظایف مربوط به بازگشایی معابر نیز باید هدف‌مند بوده و از قفل شدن معابر پرهیز شود که در این راستا لازم است شیوه‌نامه اجرایی برای بازگشایی معابر تدوین و به همه شهرداران و دهیاران ابلاغ شود.

میرجعفریان با یادآوری اطلاع‌رسانی به مردم از سوی رسانه‌ها و صداوسیما در زمینه نحوه اقدام و همکاری در هنگام بارش برف، ادامه داد: مردم پس از بارش برف با پرهیز از پارک و رها کردن خودرو‌های خود در خیابان‌ها، عوامل شهرداری را نسبت به پاک‌سازی و بازگشایی معابر در کم‌ترین زمان و بدون مانع یاری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به سرد شدن هوا و پیش‌بینی یخبندان در جاده‌ها، پیش‌نمک‌پاشی از سوی دستگاه‌های متولی برای کاستن از حوادث رانندگی دارای اهمیت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به عواقب خطرناک برای کوهنوردان در هنگام بارش برف، گفت: هیأت کوهنوردی باید از هرگونه صعود به ارتفاعات ممانعت کند و صداوسیما نیز پرهیز از این اقدام را اطلاع‌رسانی نماید.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار