مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان اشاره کرد و گفت: بارش برف و کاهش دما دلیل صدور این سطح هشدار است.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 22 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی بارش برف دلیل صدور این هشدار اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان زمان پیش‌بینی شده برای آغاز فعالیت سامانه بارشی در زنجان را صبح سه‌شنبه و زمان خروج آن را عصر چهارشنبه اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در اغلب مناطق آسمان قسمتی ابری بود که در بعدازظهر به‌تدریج شاهد رشد ابر خواهیم بود.

رحمن‌نیا ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که از اواخر وقت امشب، بارش‌های پراکنده باران و برف در استان آغاز شود.

مدیرکل هواشنایی استان زنجان با بیان اینکه طی فردا و پس‌فردا سامانه بارشی تقویت شده و فعالیت خود را در قالب بارش باران و برف ادامه خواهد داد، تصریح کرد: روز چهارشنبه به دلیل کاهش نسبی دما، بارش‌ها عمدتا به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

رحمن‌نیا ادامه داد: این شرایط در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی می‌تواند با کولاک برف و کاهش دید نیز همراه شود.

مدیرکل هواشنایی استان زنجان ادامه داد: از اوایل پنجشنبه با خروج سامانه از منطقه، به‌تدریج آسمان صاف‌تری پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی، روند کلی در روز‌های آینده کاهشی پیش‌بینی می‌شود، افزود: این کاهش دما طوری خواهد بود که صبح پنجشنبه و جمعه کاهش محسوس دما و شرایط یخبندان پدیده غالب خواهد بود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار