کد خبر: ۱۱۵۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ 24 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به طرح توسعه جامع گردشگری اشاره کرد و گفت:

تاکنون این طرح در استان انجام نشد و در حال حاضر با اعتبار اندکی که سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد در حال تدوین است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی بررسی موانع و مشکلات گردشگری شهرستان بابلسر که در فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه ارتباط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دانشگاه می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، اظهارکرد: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، فرابخشی و نظارت کننده است نمی‌توان به دلیل اعتبارات دولتی اندک از این اداره‌کل توقع چندانی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه شهرستان بابلسر به لحاظ میراثی، گردشگری و صنایع‌دستی شاخص است، افزود: با توجه به اینکه این شهرستان بیشترین گردشگر و مسافر را دارد باید در زمینه زیرساخت‌ها در خصوص سواحل و خیابان‌ها برنامه ریزی‌های مناسب صورت گیرد.

ایزدی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهری باید زیرساخت‌های مختلف شهری برای حضور گردشگران در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: تجاریسازی شهرستان باید متناسب با شان میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه مازندران باشد.


او ادامه داد: بازارچه‌های فصلی برای فروش تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان در ستاد تسهیلات سفر دایر می‌شود.

ایزدی با تاکید بر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان بابلسر گفت: در مبادی ورودی و خروجی با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر میراث‌فرهنگی باید بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی ایجاد شود تا حرمت هنرمندان ما حفظ شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بیان کرد: ۲۶ کشور برای لغو روادید پس از همایش ملی گردشگری به میزبانی مازندران در بابلسر معرفی شد.

بابلسر می‌تواند در حوزه بازار، کشاورزی، مذهبی و سواحل برنامه داشته باشد 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار