مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره افزایش۲ برابری تعداد مساجد استان برای مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال گذشته، گفت: ۱۶۰ مسجد در البرز برای برگزاری این آیین معنوی آماده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 24 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام و المسلمین«مهدی ولایی برحق» با بیان اینکه از این تعداد مسجد حدود ۹۰ مسجد در شهرستان کرج میزبانی مراسم معنوی اعتکاف را عهده دار هستند، افزود: ۶۰ مسجد عمومی ویژه آقایان و خانم ها، ۳۳ مسجد ویژه دانش آموزان، ۳۷ مسجد ویژه بانوان، ۲۹ مسجد ویژه آقایان، یک مسجد دانشجویی و ۲ مسجد ویژه مادر دختری است.

وی با تاکید بر اینکه همچون سال های گذشته بسیاری از فعالان فرهنگی و خدمتگزاران حوزه اعتکاف، مساجد را برای برپایی اعتکاف مهیا کرده اند، اظهار کرد: در این سه روز خلوت دل برنامه های فرهنگی و تربیتی مختلفی از جمله مناجات خوانی، برگزاری نماز جماعت، نماز شب، ذکر سحری و روزه در طول ایام اعتکاف، محفل انس با قرآن، پاسخ به سوال و شبهات اعتقادی و مراسم توسل به اهل بیت(ع) برای معتکفین برگزار می شود.

سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در ۸۵ مسجد استان البرز برگزار شد.

مراسم معنوی اعتکاف از روز پنجم بهمن ماه سال جاری همزمان با ۱۳ ماه رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است و زمان مشخصی ندارد، اما در احادیث، بهترین زمان برای آن دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است.

در اعتکاف نحوه اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در ایران، مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب، در مساجد بزرگ بیشترِ شهرها برگزار می‌شود.

بنابر احادیث، اعتکاف همسنگ حج و عمره و موجب آمرزش گناهان و رهایی از آتش جهنم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار