کد خبر: ۱۱۵۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 24 January 2024
 

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

برای تقویت و سلامت بدن جسم غذای خوب مصرف می‌کنیم مسافرت می‌رویم تا حال هوایمان تازه‌تر شود پروتئین‌ها و مواد غذایی مورد نیاز بدن ویتامین‌ها را تهیه و مصرف می‌کنیم، برای حضور موفقمان در اجتماع به کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های علمی و اجتماعی رجوع می‌کنیم برای موفقیت دانش آموزان و فرزندانمان در تحصیل و دروسشان کتاب‌های آموزشی کلاس‌های فوق برنامه معلم خصوصی و غیر فراهم می کنیم.

برای تقویت ارتباطمان با خداوند چه برنامه خاصی مد نظر است، انسان که در دنیای روزمره غرق در کار فعالیت تحصیل زندگی شده است گاهی از خود و عبادت با پروردگار خود و راز و نیاز کردن غافل می‌ماند، اقامه نماز یومیه برای تکرار عبادت و بندگی به درگاه پروردگار است با حضور قلب کامل انجام شود.

برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متفاوتی در دهه‌های مختلف از سال اجرا می‌شود یکی از این برنامه‌ها که همواره مورد اقبال عمومی و گسترده مردم قرار می‌گیرد آیین اعتکاف است و معتکفان طی روزهای مشخص از ماه رجب و همزمان با ولاد امام علی علیه السلام به اعتکاف می‌روند سه روز در مسجد مانده به عبادت راز و نیاز کردن با خداوند می‌پردازند. آیین اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب مشهور به «ایام البیض» برگزار می‌شود.

اعتکاف هم حال و هوای خودش را دارد در مسجد خانه خدا می‌نشینی و به عبادت با پروردگار خود می‌پردازی بدون توجه به دنیا و زندگی دنیوی فقط برای آخرت و سربلندی و رستگاری خود دست به دعا به بارگاه الهی می‌شویم. برای پاکی و شستن گرد و آلودگی از روح و وجودمان به اعتکاف و مساجد پناه می‌بریم آنجا می‌شود با خدا راز و نیاز کرد و عاقبت به خیری را از پروردگار طلب نمود.

مراسم معنوی اعتکاف در مورخ های ۵، ۶و۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مساجد با سخنرانی، مداحی و جشن میلاد باسعادت حضرت امام علی علیه السلام و سالروز وفات حضرت زینب و محافل قرآنی، اقامه نماز، روزه داری، و حلقات صالحین بسیجیان و مسابقات فرهنگی انجام می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار