وقتی دست دردمندی را به ویژه آن که از نعمت پدر یا مادر محروم است را می‌گیری و می‌شوی پدر معنویش، هرگاه که درمانده شوی و خدای نکرده به دردی لاعلاج مبتلا به طور حتم دعای آن یتیم معجره‌گر خواهد بود برآن بر درد بی درمان و باز گشت به زندگی.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 25 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ گرد یتیمی که بر چهره ات می‌نشیند گویا برای همیشه عمر آن داغ بر دل و چهره ات نمایان است شاید خیلی‌ها این داغ را درک نکنند چرا از نعمت پدر و مادر بهره مندند، اما فقط آن که درد یتیمی کشیده می‌داند داغ یتیمی با هیچ چیز قابل الیتام نیست و دردی‌ست بی درمان.

اما گاهی برخی برای آن‌ها که از نعمت پدر و مادر بی بهره اند می‌شوند پدر معنوی، تکیه گاهی امن و... که شاید هیچ گاه هم در عمرت آن‌ها را نبیند، اما حضور نامزئی، اما موثرشان می‌تواند زندگی ات را از این رو به آن رو کند.

گاهی هم همین گرفتن دست ایتام و کشیدن دست نوازش معنوی بر سرشان می‌تواند زندگی بخش زندگی خودت باشد. آن قدر آثار معنوی و غیر معنوی بسیاری وارد زندگیت کند که خودت هم ندانی از کجا آمده است و چطور گره‌هایی که هیچ امیدی به بازشدنش نداشته‌ای باز شده اند.

نور نوازش کشیدن دست بر سر ایتام و حامی آن‌ها بودن برای همیشه در زندگی دنیوی و اخرویت نمایان است به همین واسطه هم حاضر نیستی آن را با گران بهاترین در این دنیا عوض کنی.

سال هاست که همراه آن‌هایی ست که دست روزگار سبب شده تا دست نیاز به سوی این نهاد، خیران و حامیان دراز کنند به همین واسطه داستان‌ها بسیاری از ایتام و آن‌هایی که از نعمت پدر و مادر بی نصیبند به ویژه آن‌هایی که پدر ندارند در گوشه قلب و ذهنش تلنبار شده که هر کدام کتاب درس و زندگی ست برای آن‌هایی که از نعمت پدر، مادر، سلامتی، تمکن و. بهره مندند.

صحبت از عبدالرحیم لطفی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی است که اگر بخواهی پای صحبت‌هایی و داستان‌هایی که از ایتام و فرزندان محسنین این نهاد دارد برایمان بگوید شاید خارج از حوصله این سیاهه باشد. به همین واسطه به دو خاطره آن هم به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر اکتفا می‌کند.

اجابت خواسته پدر معنوی و معلم شدن کودک یتیم

یکی از آن‌ها که به نقل از یک فرزند یتیم بیان کرد این بود که این کودک وقتی دو ماه داشته از نعمت پدر محروم می‌شود و در آن زمان از بیماری گوارشی هم رنج می‌برند به همین واسطه مادر مجبوراست برای درمان وی را به مشهدببرد وقتی یک ساله می‌شود یک پدر معنوی حمایتش را برعهده می‌گیرد و هزینه‌های درمانش را می‌پردازد تا او سلامتیش را به دست آورد.

اما پدر معنوی از وی می‌خواهد که درس بخواند به جایی برسد او هم این خواسته پدر معنوی را اجابت می‌کند و بعد از طی دوران تحصیل وارد دانشگاه فرهنگیان مشهد می‌شود و اکنون نیز در کسوت معلمی در مناطق محروم به امر آموزش مشغول است.

دعای یتیم معجزه می‌کند

خاطره دیگری هم دارد مبنی بر این که دعای یتیم معجزه می‌کند و، اما شرح ماجرا به این قرار است که پدر معنوی یکی از ایتام دختر دچار سانحه تصادف می‌شود و به کما می‌رود و شدت جراحات به حدی بوده که امیدی به بازگشت وی نبوده است خانواده وی با دختر یتیم تماس می‌گیرند و می‌گویند برای مادرشان دعا کند و بعد از نذر و نیاز و دعای این دخترک یتیم، مادر خانواده از کما بیرون می‌آید و سلامتیش را باز می‌یابد.

آن طور که عبد الرحیم لطفی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در ادامه در برنامه عطر مهربانی رادیو خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۴۱ فرزند یتیم و ۷ هزار و ۸۴۰ فرزند محسنین با ۳۷ هزار حامی یا پدر معنوی در خراسان جنوبی داریم.

وی از اجرای طرح «هر دانش آموز حامی دانش آموز یتیم» و شروع آن در خراسان جنوبی خبرداد و اضافه کرد: به واسطه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری نشستی با آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای اجرا پویش هر دانش آموز حامی دانش آموز یتیم برگزار شد و آغاز این طرح هم از مجتمع امام حسین (ع) بیرجند بود.

همچنین در شهرستان‌های نهبندان، طبس، قاینات و فردوس هم در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده و قرار است تعدادی از دانش آموزان به هم نوعان دانش آموز خود به عنوان پدر معنوی حامی آن‌ها باشند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار