آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر (تجسم هنر) در شهر کرمانشاه با حضور هنرمندان برگزار شد
کد خبر: ۱۱۵۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 27 January 2024

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، افتتاحیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر (تجسم هنر) با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و هنردوستان کرمانشاهی برگزار شد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز زبان هنر، زبان گویای جامعه ما است و هر فرد قبل از زبان مادری باید زبان هنر را فرا گیرد.

وی افزود: ثروت‌های فراوانی در حوزه فرهنگی داریم، آن چیزی که به بازتاب فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی کمک می‌کند زبان هنر است، تشبیه میان زبان هنر و مسائل دیگر گاهی فرآوری نمی‌شود و ارزش افزوده پیدا نمی‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: عدم تبدیل داشته‌های فرهنگی به آثار هنری غیرممکن است و تبدیل به آثاری همانند نقاشی و عکاسی به ما کمک می‌کند.

وی بیان کرد: هنر فضای جامعه را تلطیف می‌کند و همه افراد جامعه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد، هر چیزی که به زبان هنر تبدیل شود ماندگار می‌شود، اگر شاهنامه و امثال این‌ها نبود زبان فارسی باقی نمی‌ماند.

شعبانی اضافه کرد: در استان ما زمینه اعتلای فرهنگ وجود دارد و هنرمندان بسیاری در گذشته و امروز داشته و داریم، افرادی همانند آیت‌الله نجومی و محمدجواد محبت در این شهر زیست می‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: فضای بسیار خوبی داریم و افراد زیادی می‌توانند در هنر استان کمک رسان باشند، هنرمندان باید ثروت فرهنگی را به اثر تبدیل کنند، امیدواریم که این نه نقطه قله و نه پایان، بلکه نقطه شروع باشد و حوزه‌های تخصصی‌تر با موضوعات اجتماعی و مورد ابتلای انسان‌ها از دید هنرمندان خلق شود.

شعبانی تشریح کرد: امیدواریم که نمایشگاه فصلی داشته باشیم که عامه مردم را جلب کند و بتوانیم ادامه راه را با موضوعات مشخص داشته باشیم، همچنین قول مزین کردن برخی تابلوهای شهری به آثار هنرمندان داده شده است.

خلاقیت هنرمندان کرمانشاهی در ایران سرآمد است

پوریا جلالی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این آیین، اظهار کرد: کرمانشاه بدون اغراق معدن خلاقیت و دارای هنرمندان عالی و تراز ایران اسلامی است.

وی افزود: ما در تولید کم اثر هستیم، توقع من از هنرمندان همشهری این است که فعالیت خود را بیشتر کنند که ما شاهد آنها در طول سال باشیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اتفاقی که چند روز آینده خواهیم داشت برگزاری نمایشگاه خیابانی است که در نقاشی و کاریکاتور در مراحل نهایی است و به زودی در سطح شهر رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه فقط منحصر به فجر نمی‌شود، اگر آثار فاخر استان به کشور معرفی شود از خیلی از آثار کشوری پربازدیدتر است.


۳۰ اثر از کرمانشاه در جشنواره هنرهای تجسمی فجر به جا گذاشته شده

سامان آریان پور دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه در این آیین، اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی امسال تحت عنوان تجسم هنر همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره امسال نسبت به دوره‌های قبل تفاوت کلانی داشت، بخش ویژه شهرستان‌ها در سنقروکلیایی، اورامانات و سرپل ذهاب برگزار شد، از شهرهای مختلف مجموعا ۶۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه تصریح کرد: در نمایشگاه امروز، ۱۰ هنرمند برجسته استان آثار فاخر خود را به نمایش گذاشته‌اند، از این آثار تعدادی جوایز جهانی دارند.

وی بیان کرد: همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان زیر ۲۵ سال نیز همزمان در این مکان در حال برگزاری است که برخی در جشنواره فجر صاحب جایزه هستند، تعداد هنرمندان این بخش ۲۱ هنرمند با ۲۱ اثر است.

آریان پور تشریح کرد: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته از نظر چیدمان، نورپردازی و محل برگزاری نسبت به سال گذشته تفاوت بسیاری داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار