شورای نگهبان، صلاحیت ۵ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم را تایید کرد. ۱۷ نفر از حوزه انتخابیه قم نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند که از این تعداد دو نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۰ نفر نیز تایید نشد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸ 28 January 2024

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان فرماندار قم عنوان کرد: ۱۷ نفر برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از ۱۷ نفر داوطلب ثبت‌نام شده در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم ۲ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۵ نفر توسط شورای نگهبان تایید شد.

ذاکریان اظهار کرد: افرادی که صلاحیتشان تایید نشده در صورت تمایل می‌توانند صرفا با مراجعه به درگاه https://Davtalab.shora-gc.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

فرماندار قم یادآور شد: بر اساس قانون، مهلت ثبت اعتراض از اعلام نظر صلاحیت خبرگان روزهای ۶، ۷ و ۸ بهمن‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۸ است.

تایید صلاحیت ۲۵۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم

وی با اشاره به بررسی مجدد صلاحیت تعدادی از داوطلبان توسط شورای نگهبان، گفت: ۲۷ نفر از تأیید شدگان جدید از استان قم هستند که با این تایید مجدد شورای نگهبان جمع داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم به ۲۵۵ نفر رسیده است.

ذاکریان با تاکید بر اینکه به دلیل وجود زیر ساخت‌های الکترونیکی استان قم یکی از ۴ حوزه انتخاباتی است که انتخابات در آن الکترونیکی است، افزود: امسال مردم می‌توانند با پنج مدرک شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت پایان خدمت در انتخابات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: برای انتخابات امسال ۷۴۷ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است که ۶۵۴ شعبه اخذ رأی ثابت و ۹۳ شعبه سیار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار