آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به معتکفین ایام البیض سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: به همه برادران و خواهران معتکف خصوصاً جوانان عزیز این توفیق الهی را تبریک گفته و به آنان توصیه می‌کنم از این موقعیت بیشترین و بهترین بهره‌ها را ببرند و مراقبت کنند اسباب غفلت و بطالت در این فضا باعث از دست دادن فرصت‌ها نشود.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۱ 28 January 2024

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان صبح شنبه پیامی خطاب به معتکفان سال ۱۴۴۵ هجری قمری صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

دعا یکی از بهترین وسایل ارتباط بندگان با خداوند متعال است و اعتکاف یکی از کامل‌ترین عبادات برای تقرب به حق تعالی و تهذیب و تزکیه نفس است.

زمان اعتکاف، بهترین زمان‌ها و مکان آن، برترین مکان‌ها و روزه داری در آن، بالاترین حالت عبد است؛ تجربه فضایی به دور از هیاهو و مشغله‌های دنیای مادی و چشم پوشی از لذات و توجه به خداوند سبحان و سپس دستیابی به مغفرت و رضوان او، دستاورد مهم اعتکاف می‌باشد.

اینجانب به همه برادران و خواهران معتکف خصوصاً جوانان عزیز این توفیق الهی را تبریک گفته و به آنان توصیه می‌کنم از این موقعیت بیشترین و بهترین بهره‌ها را ببرند و مراقبت کنند اسباب غفلت و بطالت در این فضا باعث از دست دادن فرصت‌ها نشود.

همچنین لازم است برنامه ریزان و خادمان سعی کنند از این فرصت‌ طلایی با برنامه‌های پرمعنویت و پرمحتوا بهترین میزبانی را از مهمانان الهی به عمل آورند.

از خداوند منان، توفیق صحت و سلامت معتکفین و استجابت ادعیه و برآورده شدن حوائج را مسألت می‌نمایم و از همه دست‌اندرکاران مسئولین برگزاری این مراسم معنوی، تقدیر و تشکر داشته و امیداورم اینجانب و همه بازماندگان از این مراسم مبارک، مشمول دعای اعتکاف کنندگان قرار گیریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار