نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مناطق محروم کرمانشاه به صورت عادلانه توجه و به آن‌ها رسیدگی شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 29 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد رشیدی در حاشیه بازدید از منطقه بیلوار، اظهار کرد: بیلوار از بخش‌های مستعد و آباد استان کرمانشاه است که در ۴۸ کیلومتری شمال کرمانشاه قرار گرفته و ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی افزود: این بخش که از قطب‌های تولید محصولات باغی شهرستان و در مرز استان کرمانشاه و کردستان قرار دارد، از نداشته‌هایی رنج می برد که از کم‌توجهی برخی مسئولان ایجاد شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال‌هاست که رسیدگی به موضوع جاده و آب آشامیدنی به عنوان مشکل و خواسته اصلی اهالی بیلوار مطرح می شود؛ انشعابات غیرمجاز آب، کافی نبودن میزان آب آشامیدنی برای روستاهای بخش، وضعیت نامناسب فاضلاب، بهسازی و نوسازی مسیرهای دسترسی و معابر و تقویت و توسعه زیرساخت‌ها از دغدغه‌های اهالی بیلوار است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر اگر نگاهی به وضعیت راه و جاده‌های این بخش بیندازیم محرومیت بیلواری‌ها را بسیار می‌بینیم، چراکه بنا بر گفته مسئولان و اهالی منطقه، ماه و هفته‌ای نیست که عزادار جاده بیلوار نباشند و رفع نقاط حادثه‌خیز و روکش آسفالت جاده قلعه به گندآباد خواسته چندین ساله این مردم است که بارها در دیدار مسئولین مطرح شده است.

رشیدی ادامه داد: قسمت خروجی روستای مرزبانی (جاده خط بالا) نیز با دست‌اندازهای متعدد و عمیق مواجه بوده و جاده فاقد شانه رها شده است، از سوی دیگر تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد در این بخش، نگاه ویژه‌ای می‌خواهد، چراکه برخی از واحدهای تولیدی که با مشکلات مالی گریبان گیرند برای ادامه و سرپاماندن به تسهیلات بیشتر نیاز دارند.

وی یادآور شد: بازدید میدانی از مناطق محروم شهر برای بررسی دقیق‌تر مشکلات مردم و رفع آنها به صورت مستمر، مانند بازدید از بخش‌هایی همچون سرفیروزآباد، شهرک کهریز، میان دربند بخش‌مرکزی، روستاهای بخش ماهیدشت و محله مرادآباد انجام شد که نتیجه بخش خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید از چند واحد تولیدی سرکشی شد که برای فازهای توسعه‌ای به تسهیلات تکمیلی نیاز داشتند؛ مشکلات چند روستای بیلوار نیز در زمینه آب و راه بررسی شد و به‌دنبال تماس‌هایی که با ارگان‌های راهداری و آبفا برقرار کردیم، تصمیم بر این شد تا پروژه‌های آب و راهداری این روستاها در اولویت قرار گیرد.

رشیدی بیان کرد: بحث ساماندهی فاضلاب شهر قلعه از دیگر مطالبات مردم بود که مورد پیگیری قرار گرفت، امیدواریم با بازدیدهایی که از بخش‌های مختلف شهرستان به عمل می‌آید، با پیگیری و تلاش مسئولان مشکلات مردم مرتفع شود و آنچه که حق مردم است محقق شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار