آیین تکریم و معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 29 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا، در این مراسم با تقدیر از خدمات شش ساله "بهمن صحرایی"، "عباس سروری" به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه معرفی شد.

مجید نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور در این مراسم که امروز(۹ بهمن) با حضور حجت الاسلام غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور شهید سلیمانی بوده، گفت: به دنبال این هستیم تا با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات را به گوش مردم برسانیم.

نامجو با اشاره به پای کار بودن مردم در کمک به بازسازی اعتاب مقدسه، افزود: با وجودی که وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست، اما نمودار مربوط به کمک آنها به ستاد بازسازی عتبات عالیات صعودی بوده که نشان از اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات دارد.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق برای خدمت رسانی بهتر به زوار اباعبدالله الحسین(ع) انجام گرفته، تصریح کرد: اگر این اقدامات زیرساختی نبود، نمی‌توانستیم در ایام اربعین شاهد حضور پرشور مردم در عتبات عالیات باشیم.

وی در ادامه ماموریت‌های سه گانه ستاد بازسازی عتبات عالیات را شامل جمع آوری کمک های مردمی، ساخت و ساز در عتبات عالیات و خدمات رسانی به زوار اربعین عنوان کرد و افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه زوار اربعین است و در ایام اربعین مدیریت قریب سه هزار موکب در کشور را بر عهده دارد که کار سختی است.

بهمن صحرایی رئیس پیشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به تلاش برای جذب مشارکت های مردمی از طریق شناساندن ستاد بازسازی عتبات عالیات به مردم در طول دوران فعالیتش عنوان کرد: در شش سال گذشته اقدامات خوبی برای جذب مشارکت های مردمی صورت گرفته و شاهد روند صعودی جذب مشارکت های مردمی بوده ایم.

صحرایی افزود: در حالی که سال ۱۳۹۷ مجموع نذورات جذب شده در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ۴۰۰ میلیون تومان بود، این مبلغ در ۱۰ ماهه امسال به ۳.۳ میلیارد تومان رسیده است، ضمن اینکه یک قطعه زمین وقفی هم به ارزش تقریبی حدود یک میلیارد تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در ۱۰ شهرستان هیئت امنای ستاد تشکیل شده، یادآور شد: حتی در مناطق اهل سنت هم هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده است.

عباس سروری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در این نشست از پیاده روی اربعین به عنوان یک رخداد جهانی یاد کرد و افزود: وقت زیادی تا اربعین نداریم و باید تا آن زمان جایگاه استان را برای پذیرایی از زوار اربعین به تراز قابل قبول برسانیم که به این منظور درخواست همکاری از مسئولین استان را دارم.

وی تاکید کرد: باید ستاد بازسازی عتبات عالیات را به مردم استان بیشتر معرفی کنیم تا شاهد مشارکت بیشتر آنها در کمک به بازسازی عتبات عالیات در استان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار