نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نماز موجب آرامش قلب می شود و خدمت به مردم عبادت است،گفت: نماز عامل سازنده ای است که مقاومت و ایستادگی انسان ها را در فراز و نشیب زندگی حفظ می کند و در مقابل هر مصیبت و بلایی، ایستادگی نموده و تحمل خود را حفظ می کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 29 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار  در مراسم تقدیر از دبیر و شورای اقامه نماز شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه انسان همچنان که به فکر آباد کردن دنیای خویش است باید به فکر آخرت و قیامت هم باشد، افزود:انسان برای رفع گرسنگی نیاز به غذا دارد و روح و روان آن برای تکامل و رشد نیز نیاز به غذا دارد که غذای روح نماز است.

وی با اشاره به اینکه خدمت صادقانه به مردم عبادت است، اظهار داشت: شرکت گاز استان با گازرسانی به مناطق محروم و صعب العبور خدمات قابل قبولی انجام داده است که انتظار می رود این خدمات همچنان استمرار داشته باشد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیشتر مناطق استان برای گرمایش و طبخ غذا، از هیزم و نفت استفاده می‌کردند اما امروزه به برکت نظام و انقلاب، گازرسانی استان در مراحل پایانی قرار دارد،تصریح کرد: گازرسانی به مناطق روستایی تأثیر به‌سزایی در حفظ منابع‌طبیعی، محیط ‌زیست دارد و با این اقدام ضمن جلوگیری از قطع درختان،استفاده از سوخت مازوت کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام کریمی ‌تبار با اشاره به اینکه انتظار می‌رود شرکت گاز استان ایلام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در کنار گازرسانی به مناطق محروم، در زمینه‌های مختلف فرهنگی هم ورود کند و به جامعه هدف استان خدمات ارائه کند،گفت: اینکه شرکت گاز استان رتبه برتر در امر اقامه نماز را کسب نموده جای تقدیر و قدردانی دارد ولی انتطار می رود که این شرکت در امور فرهنگی بیشتر ورود کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اظهار داشت: در اربعین سال گذشته شرکت گاز با برپایی موکب در اقصی نقاط استان  خدمت شایانی در زمینه اسکان، طبغ غذا و غیره به زائرین نمود و انتظار می رود در اربعین سال آینده نیز در این زمینه فعالیت کند.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این مراسم با اشاره به اینکه با تلاش های کارکنان این مجموعه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند،گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و صعب‌العبور می‌باشند، تا پایان سال بسته خواهد شد.

محمود کشاورز افزود: به منظور محرومیت‌ زدایی از مناطق کمتر توسعه ‌یافته روستایی استان و توزیع عادلانه امکانات در همه مناطق و همچنین خدمات‌ دهی به صنایع موجود و توسعه و گسترش صنایع جدید در راستای ایجاد اشتغال پایدار، اقدامات قابل قبولی توسط شرکت گاز استان ایلام انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و همه شهرهای استان گازدار هستند، اظهار داشت: در حال حاضر در بین ۶۳۷ روستای استان تعداد ۵۷۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام‌ شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه این مجموعه عنوان دستگاه برتر اقامه نماز در بین شرکت های گاز استانی را کسب کرده است،تصریح کرد: در سال جاری نیز این شرکت عنوان برتر اقامه نماز را در بین دستگاههای اجرایی استان کسب کرده است.

کشاورز به انجام اقدامات فرهنگی در سطح شرکت و استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی و مسابقات مختلف قرآنی برای کارکنان و خانواده‌ های آنها، برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات فرهنگی مختلف و مشارکت در برنامه های مختلف استان در راستای مسئولیت اجتماعی از جمله کمک به آزادسازی زندانیان، کمک به ایتام، تهیه سبد غذایی نیازمندان، گازکشی داخلی منازل مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، راه‌اندازی موکب اختصاصی در ایام اربعین حسینی (ع)، کمک به توسعه زیرساخت های استان از طریق پرداخت خسارت به شهرداری و دهیاریها و مشارکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی و مناسبتی استان نیز از جمله خدمات شرکت گاز استان بوده است.

گفتنی است در پایان این مراسم طی آئینی از دبیر و اعضای شورای اقامه نماز شرکت گاز استان ایلام تقدیر  شد و نماز ظهر و عصر با امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور جمع کثیری از کارکنان در محل نمازخانه این شرکت برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار