نشست «شو وی» نخستین سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران با فعالان و تیم اقتصادی دولت امروز دوشنبه نهم بهمن ماه در سالن اجتماعات اتاق باررگانی کهگیلویه و بویراحمد مستقر در شهر یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 29 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی یکی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد با یکی از شهر‌های کشورچین از موضوعات مهمی بود که از سوی فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

راه اندازی یک واحد تولیدی سرمایه گذار کهگیلویه و بویراحمد، جذب سرمایه گذاران چینی برای بهره وری بهتر از ظرفیت‌های اقتصادی استان به ویژه در حوزه انرژی خورشیدی، آب، صنعت، گردشگری، ورزش‌های زمستانی و تابستانی از جمله پیشنهادات فعالان اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد برای هیات چینی بود.

دعوت سرکنسولگر جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران به جشنواره معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد، اعزام تیمی از سرمایه گذاران کهگیلویه و بویراحمد به کشور چین و سرمایه گذاری در واحد‌های تولیدی نیمه تمام از درخواست‌های مسوولان استان برای بهتر شدن تعاملات بین ۲ کشور بود.

خواهرخواندگی چینی ها و یکی از شهرهای استان

تلاش برای افزایش تعامل‌های کشور‌های چین و ایران

سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران در این نشست با اشاره به اینکه حوزه مسولیتش در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان وسیستان و بلوچستان است تاکید کرد: تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های خفته این مناطق برای بهبود روابط با کشورش از برنامه‌های اوست.

«شو وی» با بیان اینکه ایجاد واحد‌های تولیدی بزرگ نیازمند مراحلی مانند تامین مالی از طریق فاینانس است تاکید کرد: برای سرعت بخشی به نتیجه می‌توان از راه اندازی واحد‌های تولیدی کوچک آغاز کرد.

وی عنوان کرد:مسوولان کهگیلویه و بویراحمد همواره جذب سرمایه گذاران خارجی را از عوامل توسعه معرفی می‌کنند، اما دفاع و حمایت واقعی از سرمایه گذاران لازمه تحقق این امر است.

سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران تصریح کرد: فراهم کردن شرایط امن سرمایه گذاری بهترین راهکار برای جذب سرمایه گذاران خارجی در کهگیلویه و بویراحمد و همه نقاط ایران است.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌های دوست چین و ایران به عنوان ۲ تمدن کهن همکاری‌های خوبی با هم داشته اند که نمونه‌هایی از آن را می‌توان در احداث سد بزرگ چمشیر گچساران که با مشارکت چینی‌ها ساخته شد مشاهده کرد.

سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران عنوان کرد: سرمایه هوشمند است و راه خود را در مکان‌هایی که امنیت و سود کافی دارد پیدا خواهد کرد.

«شو وی» با اشاره به ظرفیت‌های استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف ابراز امیدواری کرد که با معرفی این توانمندی‌ها بتواند زمینه حضور بیشتر تاجران کشورش را در این خطه فراهم کند.

خواهرخواندگی چینی ها و یکی از شهرهای استان

ظرفیت‌های سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد

رییس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط خوب سرمایه‌های طبیعی آب در استان تصریح کرد: این استان شرایط بسیار خوبی در زمینه انرژی‌های تجدیدناپذیر نیروگاه‌های خورشیدی دارد که سرمایه گذاری در این زمینه میتواند جذاب و سودآور باشد.

عبدالله قبادی وجود طبیعت زیبا از جمله ارتفاعات دنا و خامی برای اعزام کوهنوردان و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی در کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و از نماینده کشور چین خواست تا برای جذب سرمایه گذار در این زمینه تلاش کند.

وی فاصله کوتاه کهگیلویه و بویراحمد با خلیج فارس را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و صادرات کارآفرینان چینی در استان ذکر کرد.

قبادی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود تولید محصولات مرغوب کشاورزی، چون پرتقال، سیب، لیموترش، گوجه فرنگی، فلفل، گل رز و گیاهان دارویی که قابلیت صادرات نیز دارد می‌تواند مقصد فعالیت سرمایه گذاران باشد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه این استان از انگشت شمار مناطق جنوبی ایران است که ظرفیت‌های زیادی در زمینه سرمایه گذاری برای آب و صنعت دارد، گفت: آب صنعتی از ظرفیت‌های خفته استان است.

امیر تیمور موسویان معادن را از دیگر ظرفیت‌های استان دانست که می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم کند.

وی اضافه کرد:براساس بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان، کهگیلویه و بویراحمد در زمینه معادنی مانند سلسیین، آهک، منیزیم و فسفات شرایط سرمایه گذاری را دارد.

موسویان تاکید کرد: گیاهان دارویی، لوازم خانگی و خودروسازی از دیگر بستر‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در استان است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: برای همه سرمایه گذران خارجی و داخلی که قصد فعالیت در استان را دارند فرش قرمز پهن می‌کنیم.

سید احسان عسکری افزود: همه دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد موظف به نهایت تعامل با سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستند.

درخواست‌های بخش خصوصی از نماینده کشور چین

رییس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان اینکه قرار است جشنواره ملی فرصت‌های سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد بهار امسال در یاسوج برگزار شود از سرکنسول جمهوری خلق چین در استان‌های جنوبی ایران خواست تا در این آیین شرکت کند.

قبادی دعوت از تیم سرمایه گذاران کشور چین برای بازدید میدانی از ظرفیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر درخواست‌های بخش خصوصی از نماینده کشور چین ذکر کرد.

حضور نمایندگان کشور دوست چین در استان پرظرفیت کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند گام نخست برای جذب سرمایه گذاران خارجی در این استان و البته صادرات کالاهی تولیدی استان باشد که امید می‌رود با پشتکار و تلاش بیشتر مسوولان محلی محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار