مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از واگذاری زمین مسکونی به حدود ۹۱۰ متقاضی واجد شرایط قانون جوانی جمعیت این استان در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 30 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، سیدعلی هاشمی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در برخی شهرها با مشکل تامین زمین مواجه بودیم زمین‌های نجم آباد و رشتقون برای طرح قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این بین تعدادی معترض شدند این در حالی بود که فضای خوبی می‌شد ایجاد کرد و نگاه ما این بود واحد‌های مسکونی به صورت ویلایی احداث شوند که برخی به دلیل اوقافی بودن اراضی معترض شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: بر این اساس در بخشی از مهرگان، زمینی برای اجرای طرح قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی و موضوع در کمیسیون ماده ۵ بررسی و به هر دو نفر یک قطعه ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربع زمین واگذار می‌شود. گرچه با تهران مکاتبه شده که سایت نجم آباد هم باز باشد تا متفاضیان بتوانند در سامانه ثبت نام کنند که باید گفت قطع به یقین نجم آباد به شهر ملحق می‌شود.

این مسوول با اشاره به حدود ۲۰۵۰ متقاضی واجد الشرایط حمایت از قانون جوانی جمعیت در قالب واگذاری زمین بیان کرد: کارسازی برای حدود ۱۰۰۰ نفر از متقاضیان در دستور قرار گرفته است.

هاشمی ادامه داد: کارسازی برای حدود ۹۱۰ نفر در خصوص حمایت از قانون جوانی جمعیت در قالب واگذاری زمین در دستور کار قرار گرفته که باید نظر کارشناس رسمی، اخذ شود و در دهه فجر قرارداد منعقد و واگذاری زمین صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه رشتقون، نجم آباد و مهرگان جزو گزینه های واگذاری زمین است، گفت: زمینی که در جوار عظیمیه قرار دارد هم اکنون طرح ندارد و در این راستا با یکی از نمایندگان مجلس و نمایندگان مردم جلسه برگزار شده که شامل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار زمین دولتی در غرب عظیمیه می‌شود و در قالب طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت و واگذاری‌ زمین می‌گنجد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اذعان کرد: در اسماعیل آباد هم در مرحله توافق قرار داریم و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت در قالب واگذاری‌ زمین اجرایی می‌شود. بر این اساس مشاور باید طرح جامع و پهنه بندی را انجام دهد و پس از آن طرح تفصیلی و آماده‌سازی را اجرا کند چرا که قانون زمین شهری اجازه واگذاری را نمی‌دهد تا قطعه‌بندی ها و گذر معابر مشخص شود. عظیمیه جزو آیتم های بعدی است که فرایند آن باید طی شود تا امکان واگذاری زمین را داشته باشیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار