دادستان کرمانشاه خبر داد؛
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: با به کارگیری اتباع افغانی برخورد قاطع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 31 January 2024

به گزارش خبرنگار، تابناک کرمانشاه، حمیدرضا کریمی صبح امروز (یازدهم بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع افغانی به کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله از ابتدای سال‌ جاری تعداد زیادی از اتباع افغانستانی به صورت غیرقانونی وارد استان کرمانشاه شده‌اند.

وی افزود: اکثر این افراد پس از ورود به کرمانشاه در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، کارخانه‌جات و سیمان مشغول به کار شده بودند، این در حالی است که از سال‌های دور به واسطه وجود چالش بزرگ بیکاری در کرمانشاه ورود این دسته از اتباع و به‌ کارگیری آن‌ها به این استان ممنوع شده است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا به منظور شناسایی و طرد این اتباع بیگانه غیرمجاز اقداماتی در دستور کار استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۳ مرحله عملیات شناسایی، دستگیری و طرد اتباع افغانی در استان اجرائی شده، این عملیات با همکاری دادستانی، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

کریمی خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای این عملیات‌، بخش زیادی از اتباع افغانی غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی و دستگیر و از این استان طرد شدند، در حال حاضر تعداد اندکی از اتباع افغانی در کرمانشاه حضور دارند.

وی تشریح کرد: باتوجه به اینکه دوباره در آستانه فصل کشاورزی و شروع ساخت‌وسازها قرارداریم، بنابراین قطعا بازهم شاهد هجوم آنها به کرمانشاه خواهیم بود، لذا از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از ورود اتباع افغانی به کرمانشاه باید انجام گیرد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر این اساس به همه کارفرمایان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و کارخانه‌جات هشدار می دهیم که از به‌کارگیری هرگونه اتباع افغانی خودداری کنند، در غیر این‌صورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت‌.

وی یادآور شد: درصورتی که از سوی نهاد یا دستگاهی در این رابطه ترک فعلی صورت گیرد، با آن برخورد خواهیم کرد، معاون دادستان مسئول اجرای این دستورالعمل است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ هزار نفر از اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کرمانشاه مقیم‌ هستند، گفت: عمده این افراد شامل دانشجویانی از کشورهای عراق، اقلیم کردستان، پاکستان و سوریه هسنتد.

دادستان کرمانشاه متذکر شد: بخشی از این اتباع هم یا سرمایه‌گذارانی هستند که در بخش‌های صنعت و تجارت استان حضور دارند و یا اینکه توریست‌هایی هستند که از کشور عراق برای انجام فرآیندهای درمانی بیماری خود به کرمانشاه آمده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار