مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه کشت زعفران در استان، گفت: به دنبال جذب اعتبار برای افزایش سطح زیر کشت زعفران در سال آتی هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 31 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رحمان فیض‌قربانی، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ توسعه کشت زعفران در استان مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: از آن سال تسهیلات خوبی برای توسعه کشت زعفران در اختیار استان قرار گرفت که زمینه ساز توسعه کشت این محصول ارزشمند در سطح استان شد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه امسال ۱۳۰ هکتار به سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه اضافه شد، گفت: هم‌اکنون در مجموع ۶۳۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت زعفران است.

این مسئول یادآور شد: امسال چهار تن زعفران از مزارع استان کرمانشاه برداشت شد.

فیض‌قربانی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه سطح زیرکشت زعفران در استان، افزود: بنا داریم در سال آتی افزایش حداقل ۲۰۰ هکتاری سطح زیرکشت زعفران را در استان داشته باشیم که از همین الان به دنبال جذب اعتبار برای تحقق این هدفگذاری هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران را در شهرستانهای کرمانشاه، دالاهو و کنگاور داریم، تصریح کرد: بجز در دو شهرستان گرمسیر قصرشیرین و سرپل ذهاب که برای کشت زعفران مساعد نیستند، در دیگر شهرستان‌های استان کشت زعفران انجام می شود.

فیض‌قربانی با اشاره به کیفیت بالای زعفران تولیدی در استان کرمانشاه، تاکید کرد: بر اساس آزمایشاتی که انجام گرفته کیفیت محصول تولیدی در استان بالا بوده، به نحوی که محصول تولیدی از نظر کیفیت قابل رقابت با زعفران های مرغوب کشور و حتی زعفران خراسان است.

وی با بیان اینکه عمده زعفران تولیدی در استان کرمانشاه روانه بازارهای خارج از کشور می شود، ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد زعفران تولیدی در استان کرمانشاه به عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار