استاندار کرمانشاه:
٢٠ محصول منحصر به فرد در کرمانشاه تولید شد استاندار کرمانشاه گفت: تولیدات کشاورزی در کرمانشاه ۶ برابر شده و ۲۰ محصول منحصر به فرد در کرمانشاه نیز تولید شد
کد خبر: ۱۱۵۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹ 31 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز چهارشنبه (یازدهم بهمن ماه) در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز جلسه امروز بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی است، در یک سالی که بنده در خدمت هم استانی‌های عزیز بوده‌ام مراتبی طی شده است.

وی افزود: در ساحت‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده و نشانه‌های خوبی در تولید، صنعت، اشتغال، رونق مرزها و موارد مفصلی مانند این‌ها خود را نشان داده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر مسئولیت ذاتی دستگاه‌های نظارتی، وظیفه مسئولان نظارت دقیق و جدی بر گردش کارها در راستای خدمت به مردم است؛ از فردا تا یازدهم اسفند ماه یک ماه پر از شادابی، نشاط و شادکامی را مردم باید تجربه کنند.

وی بیان کرد: ایام فجر، عید مبعث، بیست و دوم بهمن، نیمه شعبان و یازدهم اسفند ایامی هستند که می‌توانند برای مردم نشاط آفرین باشند، این ماه باید بر مردم استان کرمانشاه بهتر و خوشایندتر بگذرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی بیشتر به طور محسوس و قابل ارزیابی باید در تمامی ابعاد انجام شود، هیچ اداره‌ای برای هیچ جشنی اجازه تعطیل شدن در ساعت اداری نداشته و مردم نباید معطل شوند.

وی عنوان کرد: تسهیل شاد بودن مردم نکته دیگری است و زمینه شادمانی مردم باید فراهم شود، استان ما دارای ظرفیت بالایی است، به عنوان مثال تولیدات کشاورزی ما از ابتدای سال ۶ برابر شده، بیش از پنج میلیون تن تولید کشاورزی و ۲۰ محصول منحصر به فرد در استان داریم که این امور جلوه‌هایی از توانمندی مردم در انقلاب اسلامی است.

صحرایی تشریح کرد: اطلاع رسانی در کنار خدمت رسانی اثرگذار است، هر آنچه در این بدنه خدمت رسانی می‌کنیم به یک روح نیاز دارد و انقلاب ما فرهنگی، معرفتی و معنوی است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: ما در استان با موافقت امام جمعه یک قرارگاه فرهنگی جامع تشکیل خواهیم داد که همه ظرفیت‌ها در یک کار ماموریت سپاری شوند و این امر با هدایت، همراهی و بازخوردگیری اتفاق خواهد افتاد و از موازی کاری نیز جلوگیری می‌شود که نمونه آن کارهای قرآنی است.

وی اضافه کرد: نقش آفرینی فعال در بحث قرآن و اهل بیت را باید یک وظیفه بدانیم، همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی باید خود را در خدمت به قرآن شریک بدانند، در خدمت به نسل آینده نیز باید همگی اقدام کنیم، در استان ۱۱۰ زمین ورزشی به عنوان فرصت وجود دارند و باید مورد استفاده قرار گیرند، همچنین برخی ادارات ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند.

صحرایی ادامه داد: آنچه در این یک ماه اتفاق می‌افتد با همراهی دستگاه‌های اداری باید تا روز انتخابات ادامه پیدا کند؛ من و شما وظیفه داریم که خودآگاهی را که ارمغان انقلاب اسلامی است به مردم علی الخصوص جوانان نشان دهیم و هیچ یک از مدیران له و و علیه هیچ نامزد انتخاباتی موضع نخواهند داشت.

مدیران نباید عامل دلسردی مردم باشند

آیت‌الله حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: تلاش‌های مجاهدانه مدیران جامعه ما را به رغم مشکلات روی پا نگه داشته و مردم را در صحنه‌های ملی حاضر نگه داشته است.

وی افزود: ۴۵ سال را با عزت، مجاهدت، تقدیم چند صد هزار شهید و تحمل دشواری‌ها و مشکلات در دوران‌های مختلف، تحمل ۱۷ هزار ترور از منافقان با همراهی مستکبران که بر ملت شریف ما تحمیل کرد و تحریم بی‌سابقه‌ای که بر ما تحمیل شد گذراندیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ۴۵ سال تاریخ ساز که لحظه به لحظه آن برای آیندگان ثبت شده و هر صفحه آن درس بزرگی است و دلیر مردانی زمینه ساز قیام حضرت ولی عصر (عج)  بوده و هستند.

وی بیان کرد: دنیایی که مستکبران شرق و غرب آن فاتحه دین را خوانده و از جامعه حذف کرده بودند و وجه اشتراک و اتفاق آنها در این بود که اثری از دین در جامعه بشری نباشد، یکی سرمایه داری را دامن می‌زد و دیگری مادی گرایی، اما هر ۲ در این امر مشترک بودند.

غفوری اضافه کرد: خداوند تازیانه عذابش را با درخواست ملتی مظلوم الهی، ولایی و مهدوی بر گرده ملت ستمشاهی و ظالمان آن نواخت، ما در زمان خود شاهد فروپاشی یک ابر قدرت بزرگ مادی‌گرایی ضد خدا بودیم که باور آن بسیار دشوار بود و دیر نخواهد بود که ابرقدرت مستکبر غرب نیز به این درد دچار شود و می‌بینیم امروز آمریکا در دنیا منفورترین دولت عالم است که در تاریخ خود بی سابقه بوده است.

وی تشریح کرد: بیش از ۲۶ هزار نفر انسان مظلوم و بی پناه که حتی آب را بر آنان بسته بودند، این گونه جنایت کردند، این نظام جنایت کار یقینا باقی نمی‌ماند، این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد:  وقتی خداوند ببیند که ظلم ظالم سرریز می‌کند تازیانه خود را می‌نوازد، جمعی جوان و خداجو در یمن گلوی این مستکبر را فشرده‌اند که او به التماس افتاده است و به درستی فهمیدند که قلب آسیا جمهوری اسلامی است و تا او اراده نکند دست مقاومت از گلوی استکبار برداشته نخواهد شد.

غفوری گفت: ملت ما به نام و راه شهدای مغزز ایمان دارد، به ارواح طیبه آنان توسل می‌کند و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم شریف ما با آنان پیمان می بندند که تا خونی در رگ ما جاری است این مسیر اعتلا و پیشرفت را حتی یک لحظه رها نکرده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و ملت اسلامی ما بر این عهد و پیمان استوار است.

وی خاطرنشان کرد: ماه رجب بهار معنویت است، این شب‌ها و روزها برای استجابت دعا بهترین روزهای سال است، ماه خودسازی و مبارزه با نفس و مشکلاتی است که در طول سال برای ما پیش آمده و باید خود را برای مهمانی خدا آماده کنیم، باید خود را در این ماه با استغفار و عبادات خود را برای ماه رمضان تطهیر کنیم.

وی عنوان کرد: آمار شرکت کنندگان اعتکاف امسال بی‌سابقه بود، ۴۳ پایگاه اعتکاف داشتیم، نباید به این اکتفا کنیم و سعی کنیم که در ماه رمضان اعتکاف دانش آموزی را مفصل‌تر برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: وظیفه مسئولین خدوم نظام از همه سنگین تر است، زیرا به ازای هر صندلی مسئول مدیریتی ۷۳ شهید تقدیم شده است، باید بدانیم که بر پایه یک سرمایه معنوی بزرگ کار می‌کنیم و مدیون امام و شهدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: رویکرد مردم محوری در همه اقدامات باید مثل روح در کالبد جسم عمل کند، در این سه ماه خبرهای ناخوشایندی از دلسرد کردن مردم توسط بدنه ادارات مکرر به بنده رسیده، دستگاه‌های ناظر و مرتبط با مستندات گزارش دادند که امروز میزان دلسرد کردن مردم در بدنه کارمندی حتی از دستگاه‌های خارجی پیشی گرفته است.

وی افزود: کارمندان عائله مدیرند و هم نیاز به تشویق و هم تنبیه دارند، غالب افراد انسان‌های شریف و اخلاق‌مدار هستند اما عده معدودی باعث تضعیف باورهای مردم می‌شوند.

غفوری ادامه داد: در جلسه فرهنگ عمومی کشور رویکرد شورای فرهنگی استان تشریح و بیان شد که بنا بر این شده آنچه در اختیار دستگاه‌ها است با رویکرد تقویت حضور مردم در همه عرصه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

«هیئت استانی بررسی تبلیغات» در حال نظارت بر عملکرد کاندیداها است

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه و معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: هر کسی که ادعا می‌کند می‌تواند از باب المندب بگذرد می‌تواند ببیند کشوری که هشت سال برای مرزهای خود جنگیده اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

وی افزود: متاثر از وضعیت منطقه وضعیت کشور نیز خطیر است و با وجود قدرت ما در منطقه، دشمنی دشمن را نباید نادیده گرفت، هر چند که عاجز شده‌ و دیگر نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: علت وجود و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند، از سال گذشته تلاش بی‌ثمر دشمن برای انصراف مردم از مشارکت در تصمیمات جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در خصوص برگزاری «هیئت استانی بررسی تبلیغات» بیان کرد: این هیئت با ریاست استاندار و متشکل از برخی دستگاه‌های اجرایی به ریاست استاندار برای نظارت بر تخلفات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شکل گرفته که استاندار آن‌را تفویض نموده و مسئولیت آن اکنون با بنده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار