نیکروز : همه محور‌ های منتهی به مرکز استان کوهستانی و دارای گردنه‌های برف گیر است بنابراین لازم است از صبح روز پنج شنبه تا ظهر روز شنبه آمادگی ۱۰۰ درصدی در همه این محور‌ها توسط راهداری وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 01 February 2024

روز چهارشنبه ۱۱ بهمن نشست ستاد مدیریت بحران استانداری با توجه به صدور هشدار هواشناسی برگزار و آخرین هماهنگی‌ها برای مواجهه با شرایط بحرانی احتمالی انجام شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل مدیریت بحران استانداری در این نشست با اشاره به صدور اطلاعیه هواشناسی برای فعالیت پنج شنبه و جمعه سیستم سرد بارشی گفت: سازمان هواشناسی کشور در پی ورود سامانه بارشی به کشور و استان هشدار نارنجی صادر کرده است که لازم است در این خصوص همه دستگاه‌ها در آماده باش صددرصد باشند.
علیرضا نیکروز افزود: بر اساس اعلام هواشناسی بارش شدید برف پیش بینی شده و همچنین با توجه به این نکته که اکثر جاده‌های استان کوهستانی و برف گیر است لازم است در حوزه راهداری آماده باش کامل و همه تجهیزات و ماشین آلات برف روبی و بازگشایی جاده‌ها در راهدارخانه‌ها و خصوصا در گردنه‌ها مستقر و آماده مواجهه با هر شرایطی باشند.
نیکروز ادامه داد: همه محور‌های منتهی به مرکز استان کوهستانی و دارای گردنه‌های برفگیر است بنابراین لازم است از صبح روز پنج شنبه تا ظهر روز شنبه آمادگی ۱۰۰ درصدی در همه این محور‌ها توسط راهداری وجود داشته باشد.
وی گفت: در برخی موارد از جمله مسیر‌های مواصلاتی مناطق سردسیر به گرمسیر استان به دلیل بارش برف شاید نیاز به انسداد مقطعی جاده‌ای مانند جوخانه در شهرستان چرام باشد که در چنین شرایطی پلیس راه با همکاری مسئولین شهرستانی و فرماندار در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند چرا که هم جاده‌های متعدد جایگزین وجود دارد و هم اینکه قرار نیست به دلیل سهل انگاری‌ها شاهد گیر کردن مردم و خودرو‌ها در جاده باشیم بنابراین از هم اکنون باید همه هماهنگی‌ها انجام شود.
مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود در مسیر‌های کوهستانی وبرف گیر، نسبت به جلوگیری از تردد خوردو‌های فاقد زنجیر چرخ سهل انگاری می‌شود که در این زمینه باید با شدت اقدام شود چرا که این موضوع به جان سرنشینان خودرو ارتباط مستقیم دارد. یا اینکه مشاهده می‌شود از تردد خودروی فاقد بخاری جلوگیری نمی‌شود و پس از گیر کردن خودرو در برف، راننده دست به اقدام خطرناکی مانند استفاده از بنزین برای گرم کردن خود می‌کند که واقعا خطرناک و تهدید کننده جان است.
نیکروز با انتقاد شدید از عدم حضور مسئولین علوم پزشکی در ستاد مدیریت بحران افزود: حضور مسئولین اورژانس در این ستاد متفاوت از حضور دیگر مسئولان علوم پزشکی است چرا که برخی مسائل ستاد بحران در حیطه وظایف اورژانس نیست به عنوان مثال ما می‌بینیم که در زمان بروز بحران، برخی کارشناسان یا بهیاران در محل کار خود در روستا‌ها حضور ندارند و در بیشتر این مواقع هم مشکلات پزشکی، بهداشتی و درمانی در این مناطق بوجود می‌آید یا اینکه در خصوص انتقال و هماهنگی اسکان بیماران خاص و یا مادران باردار و چنین مواردی نیازمند حضور مسئولین حوزه بهداشت و درمان در ستاد بحران است که متاسفانه حضور ندارند.
مدیر کل مدیریت بحران همچنین به انتقاد شدید از برخی اظهارنظر‌ها در خصوص موارد تخصصی، گفت: بعضا شاهدیم که در فضا‌های مختلف رسانه‌ای، فضای مجازی یا اشخاصی در شرایط بحرانی اظهارنظر‌هایی می‌کنند در حالی که آن موضوع تخصصی است و متاثر از شرایط خاص است به عنوان مثال فرودگاه دارای شرایط و ضوابط خاص خود است و تشخیص انجام پرواز یا عدم پرواز هواپیما بنابر شرایط تخصصی است نه اینکه هر کسی برای خود اظهار نظر و انتقاد کند.
نیکروز ادامه داد: در حوزه درمانی در شرایط بحران، مثلث، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و راهداری باید کاملا هماهنگ و مکمل اقدامات هم باشند ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل لازم است هماهنگی کامل بین راهداری و پلیس راه وجود داشته باشد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری در پایان گفت: مجدد اعلام می‌شود که همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید در آماده باش کامل باشند. در روز‌های پنج شنبه و جمعه با وجود تعطیلی ادارات همه دستگاه‌ها حداقل یکی از معاونین و خودروی عملیاتی با راننده آماده داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار