فرماندار نکا پیش‌از خطبه‌های نماز جمعه؛
صبح امروز همزمان ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ با نخستین جمعه از دهه‌فجر انقلاب اسلامی مرتضی رمضانی فرماندار نکا سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی‌سیاسی جمعه بود. ‎
کد خبر: ۱۱۵۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ 02 February 2024

به گزارش تابناک مازندران، فرماندار شهرستان نکا گفت: امروز در ۴۳ روستای شهرستان نکا طرح هادی اجرا شده است. در ۲۳ روستا نیز شاهد بازنگری طرح روستایی بوده‌ایم. همچنین در ۳۰ کیلومتر از جاده‌های داخل بافت روستاها طرح آسفالت با اعتبار بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسیده است.

 

انقلاب اسلامی امروز از هر زمان دیگری قدرتمند‌تر شده‌ است/ انتخابات پرشور نظام را مقتدر‌تر خواهد کرد  

رمضانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای نهضت از انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد عظیم عصر حاضر یاد کرد که به‌واسطه زحمات امام خمینی و مجاهدت مردم شریف ایران رقم خورد.

وی با بیان اینکه امام کشور را از از سلطه بیگانگان و اجانب بیرون کشید و کشور را از ظلمات دوران پهلوی به سوی نور هدایت کرد، افزود: امام با برافراشتن علم مقابله با ظلم و استکبار حکومت فاسد پهلوی، مردم و روحانیون را در جریان ظلم و فساد این حکومت قرار داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به بصیرت مردم کشور تاکید کرد: برخلاف تلاش استکبار جهانی و ایادی آن‌ها در رسانه‌ها که سعی دارند ملت ایران را نسبت به انقلاب دل‌سرد کنند، امروز شاهد آن هستیم که شور و شعور ملت، حتی از مردم دوران انقلاب نیز بالاتر است و همین امر موجب شده است نظام با حمایت مردم به قله‌های رفیع پیشرفت نزدیک شود و امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی از هر زمان دیگری قدرتمندتر شده است.

رمضانی امنیت و دستاوردهای امروز کشور را مرهون و مدیون مجاهدت امام و همه شهدا دانست و با برشمردن خدمات نظام جمهوری اسلامی، بیان‌کرد: در طی این ۴۵ سال انقلاب اسلامی خدمات بسیاری را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، رفاهی و عمرانی برای مردم به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی تصریح کرد: امروز در حوزه‌های مختلف عمرانی در جایگاه مطلوبی قرار داریم. در پیش از انقلاب اسلامی تنها ۴۳۵۰ روستا از نعمت برق برخوردار بودند اما امروز شاهد آن هستیم که به بیش از ۹۵ درصد روستاهای کشور بر‌ق‌ رسانی‌شده است.

فرماندار شهرستان نکا افزود: در دوران پهلوی اکثر روستاهای کشور از نعمت گاز بی‌بهره بودند اما امروز در شهرستان نکا شاهد آن هستیم که تمامی روستاها به این نعمت دسترسی دارند.

رمضانی به پیشرفت‌های نظام در حوزه‌های ارتباطات اشاره کرد و گفت: در پیش از انقلاب تنها ۱۰ درصد کشور از خدمات ارتباطی بهره‌مند بودند. امروز برقراری ارتباط در تمامی نقاط کشور از طریق زیرساخت‌های ارتباطی مهیا است.

پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی فرماندار نکا بود که رمضانی با اشاره به آن تصریح کرد: خدمات بهداشتی کشور در طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. از۱۳۰ روستای دارای خانه بهداشت در دوران پهلوی امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیش از ۲۰ هزار روستا از خانه بهداشت بهره‌مندند. همچنین بیش از ۲۵۰۰ مرکز بهداشت در کل کشور به وجود آمده است.

رمضانی افزود: مردم شهرستان نکا به خوبی به خاطر دارند که روزی برای درمان بیماری‌ها باید به پزشکان فیلیپینی هندی و پاکستانی مراجعه می‌کردند اما امروز نزدیک به ۲۰۰ هزار دانشجو در ۴۷ دانشکده پزشکی تربیت می‌شوند و در ۲۷ رشته تخصصی پزشک متخصص تحویل جامعه پزشکی می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عقب‌ماندگی‌های دوره پهلوی را جبران کرد، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی تمامیت ارضی کشور حفظ شده است و  امنیت کشور به پشتوانه همت فرزندان این سرزمین در نیروهای مسلح تامین شده است، در حالی که در دوران پهلوی بسیاری از نقاط کشور همچون بحرین از کشور به‌سادگی و بدون هیچ مقاومتی از سوی شاهان پهلوی جدا شدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در شهرستان گفت: امروز در ۴۳ روستای شهرستان نکا طرح هادی اجرا شده است. در ۲۳ روستا نیز شاهد بازنگری طرح روستایی بوده‌ایم. همچنین در ۳۰ کیلومتر از جاده‌های داخل بافت روستاها طرح آسفالت با اعتبار بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسیده است.

رمضانی ادامه داد: امروز در حوزه گازرسانی شهرستان نکا در استان مازندران پیشرو است، که در این راستا گازرسانی به ۱۵ روستا با اعتبار بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به اجرا رسیده است.

وی به خدمات ارائه شده به مردم شهرستان نکا از سوی دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: امروز با اعتبار بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان سایت‌های تلفن همراه تقویت شده است و ۱۴۶ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان راه‌اندازی شده است که ۵۰ کیلومتر آن در داخل شهر قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به عملیات احداث فاز ۲ بیمارستان امام حسین و توسعه بیمارستان بوعلی، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک از این دو طرح بهره‌برداری خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۳۸ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌رسد، افزود: امیدواریم با این برنامه‌ها و ۱۸۶ برنامه فرهنگی که در شهرستان اجرا خواهد شد، کام مردم شهرستانمان شیرین شود و شاهد حضور پرشور مردم نکا در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن همچون سال‌های گذشته باشیم‌.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به انتخابات و اهمیت آن در تعیین سرنوشت کشور تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم چرا که این امر یک فرمان از سوی مقام معظم رهبری است از طرفی به این موضوع باید توجه داشت که حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای اقتدار امروز نظام را بیشتر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار