مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام؛
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام گفت : تونل کبیرکوه بزرگترین تونل جاده‌ای در راه‌های اصلی کشور است، این تونل به طول ۷ کیلومتر در ۸ قطعه با ۹۲ پیشرفت فیزیکی در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 03 February 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد دوستی اظهار داشت: هم اکنون کار بیس‌ریزی و کارهای زیرسازی آن در حال انجام است، کانال‌های کناری اتمام و درپوش روی کانال‌ها نصب شده است و بیشتر کار عملیات روسازی و تکمیل سقف ۲ پارکینگ در دست اجراست.

وی افزود : احداث این تونل علاوه بر حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه صعب‌العبور کبیرکوه، نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات و کاهش بار ترافیکی اربعین دارد.

دوستی بیان داشت : اتصال بازارچه مرزی چیلات به استان‌های مرکزی و شمالی کشور از دیگر مزیت‌های مهم طرح تونل کبیرکوه است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد  : تاکنون ۸۳۱ میلیارد تومان نقداً بابت پروژه پرداخت شده است و عملکرد در مسیر تونل ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که مجموع مطالبات جزو همین مسیر است.

وی گفت : تردد سالانه ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه از گردنه کبیرکوه صورت می‌گیرد که با ساخت تونل کبیرکوه برای مسافران در سال ۶۰۰ هزار ساعت صرفه‌جویی در زمان و ۶۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی دربردارد، همچنین سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار