به همت حوزه هنری شهرستان بیجار صبح خاطره انقلابیون بیجار همراه با افتتاح نمایشگاه عکس‌های دوران انقلاب بیجار آثار هنرمند شهید غلامرضا نریمان در سالن شماره 1 پردیس سینمایی آزادی بیجار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 03 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، حسین دادگر کارشناس امور هنری حوزه هنری بیجار با گرامیداشت فرارسیدن چهل وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: شهرستان بیجار در طول دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی سالیان متمادی در میدان مبارزه حضور داشته و نقش بسیار مهمی در زمینه همسویی مردم با انقلابیون در منطقه کردستان را برعهده داشته است.

وی افزود: حسینیه بیجار کانون اصلی مبارزه و اجتماع انقلابیون بود که با هدایت شیخ حسین رحمانی اعلامیه‌ها و تصاویر امام خمینی (ره) را توسط جوانان و نوجوانان انقلابی منتشر می‌کرد و در ایام سوگواری‌ها و مناسبت‌ها نیز به اقدامات حکومت طاغوتی می‌تاخت.

دادگر ادامه داد: برهمین مبنا جمعی از انقلابیون بیجاری شامل آقایان ابوالقاسم معمار، محسن میرزایی، خلیل صادقی، محمد جواهری و حجت‌الاسلام علی خورشیدی در یک صبح خاطره و همزمان با پنجمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر خاطرات آن دوران را برای ثبت در خاطره جوانان و نوجوانان امروزی و یادآوری گذشتگان در محل پردیس سینمایی آزادی بیجار مرور می‌کنند.

وی افزود: پس از این مراسم آیین افتتاح نمایشگاه عکس دوران انقلاب در بیجار که توسط هنرمند "غلامرضا نریمان" از شهدای هنرمند بیجاری به ثبت رسیده است در محل گالری مهر حوزه هنری واقع در محل پردیس سینمایی آزادی با حضور مسئولین وهنرمندان برگزار می‌شود.

دادگر گفت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر این شهید هنرمند از دوران مبارزه انقلاب اسلامی در بیجار افتتاح و تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ تا ۲۱ در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی با قدردانی از همکاری و مشارکت اداره بنیاد شهدی و امور ایثارگران شهرستان بیجار، شورای اسلامی و شهرداری بیجار در برگزاری این برنامه تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی و همچنین ایجاد مکانی باعنوان اتاقک صدا که در آن دانش‌آموزان و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق (هدفون) مطالب مربوط به دوران انقلاب از جمله پیام‌های صوتی رهبر فقید انقلاب و گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری را بشنوند.

دادگر در پایان گفت: حضور برای علاقه‌مندان و مردم بیجار در این محفل خاطره‌گویی که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح دوشنبه ۱۶ بهمن در محل سالن شماره ۱ پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود، آزاد است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار