مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس:
تابناک هرمزگان- مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۴۰ درصد بنزین کشور را تأمین می‌کند و سهم قابل‌توجهی نیز از تولید سایر فرآورده‌ها مانند گاز مایع و نفت سفید را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 04 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// علیرضا جعفرپور بروجنی در حاشیه مراسم اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان که با حضور معاون وزیر نفت برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر در خصوص آخرین تصمیمات اخذ شده برای تخصیص قیر رایگان به محورهای منطقه شمیل بندرعباس اظهار کرد: در جلسه‌ای که شب گذشته با مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شمیل داشتیم تدابیر لازم برای تسهیل در ایجاد راه‌ها و آسفالت کردن آنها با تخصیص قیر به این منطقه اتخاذ شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در رابطه با میزان تولید بنزین این پالایشگاه نیز گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و همچنین بزرگترین پالایشگاه کشور است و حتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده بنزین در دنیا محسوب می‌شود.

جعفرپور اضافه کرد: این پالایشگاه ۴۰ درصد بنزین کشور را تأمین می‌کند و سهم قابل‌توجهی نیز از سایر فرآورده‌ها مانند گاز مایع و نفت سفید را به خود اختصاص داده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا افزایش سهم تولید بنزین در این پالایشگاه در دستورکار است، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید بنزین نداریم؛ در ۲ سال گذشته سهم تولید بنزین و اجزای بنزینی که داشتیم حدود ۳۳ میلیون لیتر در روز بود اما با افزایش‌هایی که در طول این مدت رقم خورد، این سهم به ۴۳ میلیون لیتر رسیده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس ادامه داد: ۲ سال گذشته به صورت مستقیم و غیر مستقیم حدود ۱۵ میلیون لیتر افزایش تولید بنزین داشتیم که این اتفاق کمک‌ شایانی به رفع ناترازی تولید بنزین کرده است.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه بنزین موجب از بین رفتن سرمایه‌های این کشور شده، گفت: مدیریت مصرف بنزین باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ البته ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حوزه مدیریت تولید رسالت خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

جعفرپور در بخش دیگری از سخنانش به سفر استانی رییس جمهور در ۲۳دی‌ماه سال ۱۴۰۰ و اتخاذ تصمیمات برای ساخت بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی هرمزگان در این سفر اشاره کرد و گفت: ساخت این بیمارستان به دلیل عدم تأمین نقدینگی و بودجه و اعتبارات لازم متوقف شده بود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس اضافه کرد: این بیمارستان دارای مساحتی حدود ۲۸ هزار مترمربع است که از هفت طبقه، ۱۰ اتاق عمل تخصصی و بخش عفونی مجزا بهره می‌برد؛ این بیمارستان با اعتباراتی که از سال گذشته به آن تخصیص داده شد از حالت رخوت و خمودگی خارج شد.

به گزارش ایرنا ؛ جعفرپور با بیان اینکه بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی هرمزگان قرار است تا بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: این بیمارستان در پنج سال گذشته حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال ۱۴۰۱ با ریل‌گذاری مناسبی که برای تأمین اعتبارات انجام شد اتفاقات خوبی رقم خورد به گونه‌ای که این مکان درحال حاضر پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار