فرماندار رودسر خبر داد
فرماندار رودسر گفت: زمینه‌های اجرای پروژه بزرگ نفتی که تاثیر مهمی در سهم ایران در دریای خزر دارد را فراهم کرده‌ایم و ۲۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان رودسر را برای آن تخصیص داده ایم
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 05 February 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان محمد حیدری امروز، ۱۵ بهمن ماه در همایش «جشن ملی، مشارکت پر شور، آینده روشن» شهرستان رودسر که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان یک جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند، اظهار کرد: معاندین و منافقین و ایادی استکبار جهانی در ایام منتهی به انتخابات ۱۱ اسفند تلاش می‌کنند که با ابزار رسانه دستاوردهای انقلاب را به ویژه در دهه فجر تحت الشعاع قرار دهند.

وی هدف دشمن از فضاسازی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی را دلسردی و ناامیدی مردم دانست و افزود: رئیس جمهور در جریان سفر به استان هرمزگان عملیات اجرایی یکی از ابر پروژه های تاریخ انقلاب را آغاز کردند؛ این پروژه که دومین نیروگاه هسته‌ای ایران است ظرفیت تولید ۵۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای را دارد و نه تنها کشور را بی نیاز می‌کند، بلکه می‌توانیم به یکی از صادرکنندگان برق در سطح منطقه تبدیل شویم.

فرماندار رودسر یکی دیگر از کارهای بزرگ دولت را در راستای جبران عقب ماندگی‌های تولید مسکن دانست و یادآور شد: تامین اعتبار دو میلیارد دلاری از محل صندوق ارزی کشور با اذن رهبر انقلاب و پیگیری رئیس جمهور انجام شده که رونق اقتصادی در ابعاد مختلف را به دنبال دارد.

حیدری همچنین از افزایش یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و اضافه کرد: با این اقدام مهم دولت، دهک‌های یک تا هفت از یارانه تشویقی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری ۳۱۰ میلیارد تومان پروژه را در شهرستان افتتاح کردیم، گفت: این اعتبار در دهه فجر امسال به ۵۰۶ میلیارد تومان در قالب ۲۹۰ پروژه رسید.

فرماندار رودسر همچنین از اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۰۳۸ نفر در دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: دهه فجر امسال نسبت به دهه فجر سال گذشته رشد ۷۷ درصدی در اعتبارات را نشان می‌دهد؛ همچنین شاهد ۱۶ درصد اشتغالزایی بیشتر هستیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزایی به مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸، اضافه کرد: بودجه شهرستانی سال جاری ۱۹۹ میلیارد تومان بود که با مجموع اعتبارات ملی و شهرستانی و سایر، به ۱۱۱۱ میلیارد تومان می‌رسد.

حیدری در ادامه انتخابات را تجلی اراده مردم و بیان جمهوریت نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: شاهد یکی از رقابتی ترین ادوار انتخابات مجلس هستیم؛ البته دشمنان و رسانه‌های معاند و برخی جاماندگان سیاسی به دنبال زیر سوال بردن انتخابات هستند، اما همه گفتمان‌ها و جبهه های سیاسی در صحنه حضور دارند که زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی پر شور است.

وی با اشاره به رقابت ۵۴ نفر در حوزه انتخابیه رودسر، خاطرنشان کرد: میانگین مشارکت شهرستان رودسر در ادوار گذشته ۷۱ درصد بوده است.

فرماندار رودسر یکی از موضوعات مهم شهرستان را پروژه نفت خزر دانست و متذکر شد: اسناد این پروژه به ارزش دو میلیون یورو به مناقصه رفته است. زمینه‌های اجرای این پروژه بزرگ نفتی که تاثیر مهمی در سهم ایران در دریای خزر دارد را فراهم کرده‌ایم و ۲۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی را برای آن تخصیص داده‌ایم و امیدواریم با همت مسئولان استانی شاهد عملیات اجرایی این پروژه در گیلان و رودسر باشیم.

وی در پایان از آغاز عملیات اجرایی جاده جایگزین پروژه سد پلرود خبر داد و بیان کرد: مقدمات این پروژه به طول ۹ کیلومتر فراهم شده و با حمایت استاندار گیلان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار