مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛
مدیرکل شیلات گیلان از پیش بینی تولید ۱۰۰۰ تن ماهی به شیوه پرواربندی در آب بندان های استان خبر داد
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 05 February 2024

کوروش خلیلی در گفت و گو باتابناک گیلان اظهار کرد: گیلان در بخش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری قابلیت‌های خوبی دارد که باید به آن پرداخته شود.
مدیرکل شیلات گیلان از استحصال ۳۵۰ کیلو خاویار پرورشی در فاز نخست از تولید در شهرستان رودسر خبر داد و اضافه کرد: رودسر از ظرفیت‌های بالقوه تولید ماهیان خاویاری و سردآبی استان است.
خلیلی با اشاره به طرح پرواربندی ماهی در گیلان اضافه کرد: پرواربندی ماهی در نیمه دوم سال گام جدید شیلات گیلان در رونق تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.
وی با از اجرای موفق طرح پرواربندی ماهی در آب بندان های گیلان خبر داد و افزود: در این برنامه در محدوده ۴ تا ۵ ماهه، ماهی از وزن ۲۰۰ گرم به ۸۰۰ گرم تا یک کیلو پروار می‌شود.
مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: هدف گذاری اصلی استفاده از فرصت اقتصادی در مدل کوتاه مدت و هزینه کمتر تولید و بهره مناسب از ظرفیت آب بندان ها و زمین‌های کشاورزی مستعد برای این کار است.
خلیلی با بیان اینکه برنامه شیلات در گام اول رسیدن به ۱۰۰۰ تن تولید در این مدل خواهد بود، گفت: با اجرای موفق پرواربندی در آذر تا اسفند سال گذشته با همکاری بخش خصوصی در شهرستان شفت، امسال در آب بندان های حوزه شهرستان انزلی و رضوانشهر و همچنین صومعه‌سرا شروع فعالیت این روش توسط بخش خصوصی کلید زده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار