مهم ترین رهاورد پنجمین روز از فجر انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی روشن شدن مشعل گاز در بازارچه مرزی یزدان و پاسگاه‌های مرزی شهرستان زیرکوه بود.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 05 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ رهاورد پنجمین روز از فجر انقلاب ۱۴۰۲ نیز برای خراسان جنوبی‌ها قابل توجه بود و با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان‌های قاینات و زیرکوه تعدادی پروژه عمرانی، خدماتی، سرمایه گذاری، آموزشی و... یا کلنگ احداث آن به زمین زده شد و یا روبان بهره برداری از آن.

ابتدای حضور استاندار خراسان جنوبی در قاینات همراه با غبار روبی و افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه بزرگمهر قاین که به این واسطه جواد قناعت در نخستین برنامه این سفر با حضور در دانشگاه بزرگمهر قاین به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد.

یادمان شهدای گمنام دانشگاه بزرگمهر قاین با سرمایه ۳ میلیارد تومان با مشارکت این دانشگاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احداث شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی کلنگ احداث آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خوابگاه پسرانه دانشگاه بزرگمهر قاین را نیز با زیربنای هزار و ۴۰۰ مترمربع ظرفیت پذیرش ۱۲۰ دانشجو را با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال به زمین زد.

در ادامه نیز روبان بهره برداری از سالن آمفی تئاتر دانشگاه بزرگمهر قاین را با زیر بنای ۶۳۰ مترمربع، ظرفیت پذیرش ۳۵۶ نفر و هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان برید.

بهره برداری از مجتمع رفاهی تفریحی جنت شهر قاین با سرمایه ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و کارخانه تولید کنسانتره و مکمل دام و طیور با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد ریال در این روز آغاز شد.

علاوه براین استاندار خراسان جنوبی کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی قاین را نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به زمین زد.

۸۹ پروژه رهاورد فجر انقلاب برای قاینی‌ها

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم در پایان در جمع خبرنگاران قاینات اظهارداشت: ۸۹ پروژه با اعتباری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان (۱۵ همت) دهه فجر در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۸۶ پروژه با اعتبار ۱۲ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسند.

به گفته وی ۳ پروژه هم با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های سفر خود به شهرستان قاینات در پنجمین روز دهه فجر اظهار داشت: افتتاح پروژه یادمان شهدای گمنام و سالن آمفی تئاتر و نیز کلنگ زنی پروژه خوابگاه پسران در دانشگاه بزرگمهر قاین، از برنامه‌های این سفر بود.

به گفته وی اعتبار این سه پروژه ۱۷ میلیارد تومان است.

قناعت ادامه داد: در این سفر، مجتمع رفاهی تفریحی جنت با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و کارخانه کنسانتره طیور هم با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

بعد از افتتاح پروژه‌های قاینات استاندار خراسان جنوبی راهی شهرستان مرزی زیرکوه برای افتتاح چندین پروژه به ویژه در مرز این شهرستان شد.

خداقوت استاندار به مرزبانان زیرکوه

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در جریان سفر به شهرستان زیرکوه با حضور در یکی از پاسگاه‌های مرزی، با مرزبانان غیور دیدار و به آن‌ها خداقوت گفت.

همچنین با حضور استاندار و هیئت همراه مشعل گاز در بازارچه مرزی یزدان و پاسگاه‌های مرزی شهرستان زیرکوه روشن شد.

این طرح با اجرای ۱۷۱ کیلومتر شبکه توزیع، و نصب ۳۶ علمک گاز و با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان آماده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این برنامه به نمایندگی از گازرسانی به روستای مرزی ۵۲ خانواری چاه باشه و ۲ واحد صنعتی شهرستان زیرکوه در پاسگاه مرزی چاه توم، برگزار شد.

در پنجمین روز دهه فجر و در جریان حضور جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در نقطه صفر مرزی، ۳۷ پروژه گازرسانی به صورت همزمان به بهره برداری رسید. این پروژه‌ها شامل گازرسانی به یک روستا، ۱۷ پاسگاه، ۱۸ برجک مرزی و بازارچه مرزی یزدان است.

گازرسانی به روستا با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد ریال، ۳۷ خانوار را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند کرد.

مجموع اعتبار هزینه شده برای این ۳۷ پروژه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است.

رحمان محمودی، مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این مراسم گفت: با اجرای این پروژه، همه پاسگاه‌های مرزی خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شدند.

به گفته وی اکنون در خراسان جنوبی هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون گاز وجود ندارد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی بهره برداری از یک واحد مسکونی به نمایندگی از ۱۰ واحد در قالب طرح ایتام، در شهرستان زیرکوه به بهره برداری رسید.

این واحد با زیربنای ۶۵ متر مربع ساخته و برای هر واحد ۳۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین ساختمان فرمانداری شهرستان زیرکوه ببا اعتبار ۹۲ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ما از درمیان در این روز آیین بهره برداری از پروژه‌های یادمان شهدای گمنام روستای بورنگ با اعتبار ۸۰۰۰ میلیون ریال، آسفالت معابر روستای آسفیچ با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال، افتتاح یک واحد مسکونی در روستای آسفیچ به نمایندگی از ۱۵ واحد سطح شهرستان با اعتبار ۳۰ هزار میلیون ریال، پمپ بنزین روستای نوغاب با اعتبار ۵۰ هزار میلیون ریال و ساختمان راهدارخانه گزند با سرمایه ۱۹ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال برگزار شد.

همچنین آیین عملیات اجرایی ساختمان و انبار شرکت تعاونی کشاورزی دامداران کوچنده با اعتبار ۲۵ هزار میلیون ریال در شهر اسدیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما از نهبندان در پنجمین روز از فجر انقلاب در این شهرستان نیز کارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدعلی قنبری وابسته به آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان و اولین دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش شهرستان نهبندان با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار