مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از تشکیل تیم واکنش سریع در زنجان بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون‌های سختگیرانه خبر داد و گفت: بعد از طی این مراحل ۱۷ نفر از جوانان برخوردار از علم و مهارت استخدام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 08 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌الله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح وظایف این جمعیت در ابعاد مختلف امداد و نجات، داوطلبان، جوانان، بهداشت و درمان، خانه‌های هلال، آموزش و پژوهش و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال اظهار کرد: هلال‌احمر به واسطه عضویت در صلیب سرخ جهانی در ابعاد بین‌المللی هم فعالیت می‌کند و یکی از اثرگذارترین جمعیت‌های هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه هلال احمر در برخی از امور به‌واسطه حقوق عامه وارد می‌شود والا وظیفه‌ای در این حیطه ندارد، افزود: این اقدام در راستای عمل به وظایف انسانی انجام می‌شود.

وی از تشکیل تیم واکنش سریع در زنجان بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون‌های سخت‌گیرانه خبر داد و گفت: بعد از طی این مراحل ۱۷ نفر از جوانان برخوردار از علم و مهارت استخدام می‌شوند.

هاشمی با تاکید بر ناکافی بودن ۱۰ پایگاه جاده‌ای برای پاسخگویی به حوادث وقوعی در استان گفت: در این راستا ضمن توجه به امکانات و تامین تجهیزات، از جمله تامبن اعتبار لازم برای احداث ۱۰ پایگاه جدید، حوادث باید به هلال احمر هم اطلاع‌رسانی شود چرا که رسیدن در موعد مقرر و امدادرسانی بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به خرید یک میلیارد تومان تجهیزات امداد و نجات در حدود یک سال گذشته افزود: در این بازه زمانی ۴۵۰ میلیارد تومان هم تجهیزات برای مرکز پیام خریداری و این مرکز راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۴۰ درصد خدمات امداد و نجات بر اساس هوش مصنوعی تعریف شده است، افزود: استفاده از پهپاد جزو مطالبات است و در این رابطه نرم‌افزارهای موردنیاز در اختیار هلال احمر است.

هاشمی در ادامه به انتقال ۱۸۸ نفر از حادثه‌دیدگان با آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی در یک سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۹۳ آسیب‌دیده هم در این بازه زمانی توسط نیروهای هلال احمر رهاسازی شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان آمار داوطلبان عضو هلال احمر را ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این داوطلبان در چهار بخش مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت با این جمعیت همکاری می‌کنند.

وی به حمایت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی هلال احمر از جامعه هدف در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۳ هزار بسته معیشتی هم و یک ۶زار بسته ارمغان مهر در بین نیازمند شناسایی شده توزیع شده است.

هاشمی به ادامه فعالیت مرکز توانبخشی با وجود همه مشکلات اشاره کرد و گفت: طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۵ هزار نفر از این مرکز خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به فعالیت درمانگاه و داروخانه هلال احمر ابراز امیدواری کرد، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این داروخانه با رعایت پروتکل‌ها موفق به عرضه داروهای خاص هم بشود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار