در همایش انتخاباتی گچساران مطرح شد
تاجگردون : در کجای مملکت ما سراغ دارید یک ترک کاندیدا شود و این چنین لر‌ها با شکوه از آن حمایت کنند یا یک لر کاندید شود و ترک‌ها این چنین پشت آن بیایند، پای زور و پول در میان نیست جز یک نگاه مشترک که اسم آن خدمت، وفاداری و نان و نمک است.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 11 February 2024

همایش انتخاباتی ایل فرهمندیان در حمایت از غلامرضا تاجگردون با حضور بزرگان و هنرمندان قشقایی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون با ابراز خرسندی از حضور در جمع بزرگان ایل قشقایی و طایفه فرهمندیان گفت: به عنوان فرزند این شهر که اکثر مردم را می‌شناسم برای خود یک واکاوی میکردم نسل به نسل انسان‌ها بالا می‌آیند و تا جایی که سن من می‌رسد، نسل چهارم قشقایی‌ها این شهر در حال رشد هستند که این خیلی ارزشمند است.
وی افزود: ما فارغ از روابط ایلی و عشایری، ییلاق و قشلاقمان مشترک است، شهریتمان هم بر اساس یک مدیریت هماهنگ اقوام مشترک می‌باشد.
تاجگردون اظهار داشت: این شهر فراز و نشیب زیادی طی کرده و هر کسی به سهم خودش باری به دوش کشیده، در این فراز و نشیب انسان‌هایی که می‌توانستند نقش آفرینی کردند. ربطی ندارد که چه مسیری را انتخاب کنند بلکه مهم این است که شما بتوانید برای قوم و شهر خود نقش مهمی ایفا کنید.
وی یاد آورد شد: بزرگان قشقایی که از شهر‌های اطراف در این جمع حضور رساندند، مگر چه منفعتی دارند که به اینجا می‌آیند جز اینکه در جایی این حلقه‌ها به هم وصل می‌شوند و این حلقه‌ها در چنین برنامه و میتینگ‌هایی به هم قفل می‌شوند و گرنه هیچ منفعت شخصی در این قضیه نیست.
تاجگردون بیان داشت: در کجای مملکت ما سراغ دارید یک ترک کاندیدا شود و این چنین لر‌ها با شکوه از آن حمایت کنند یا یک لر کاندید شود و ترک‌ها این چنین پشت آن بیایند، پای زور و پول در میان نیست جز یک نگاه مشترک که اسم آن خدمت، وفاداری و نان و نمک است.
وی افزود: ما با هم نان و نمک و قسم حضرت ابوالفضل عباس خوردیم، ما با هم نگاه مشترک برای آینده شهرمان داریم، ضعف و نقصان‌ها زیاد است مطلق خداست معصوم ائمه هستند ما خطا و گناه داریم، ولی یک جا نقطه مشترکمان است که آن خدمت می‌باشد.
تاجگردون گفت: ما با این پرچم و مسیر یک راه را جلو می‌رفتیم این نوع نگاه یک تفکری بر آن غالب بود این تفکر نه در آن قومیت حاکم بود نه اصلاح طلبی نه اصولگرایی، این تفکر یک نوع تفکری بود که از آن برنامه خدمت، دوستی و همبستگی بیرون می‌آمد.
وی اظهار داشت:نمی خواهم به وصلت خودم با ترک‌ها اشاره کنم و بگویم، چون با هم وصلت کردیم بیاید به من رای بدهید این زیبنده ما نیست، ما با هم زندگی کردیم. روز‌های اول این حرف را زدیم که به هم اعتماد کنیم، ولی بار دوم دیگر جواب نمی‌داد و بچه هم نیستیم که گول این حرف‌ها را بخوریم.
تاجگردون اضافه کرد: در دور اول که کاندیدا شدم در سربیشه ۹ رای آوردم و در دور بعد ۶۰۰ نفر رای دادن و این نشان دهنده همان حلقه بود و در جا‌های به هم قفل شد و باید مواظب باشیم که در جا‌هایی که این حلقه قفل می‌شود چه کسی قیچی را به دست گرفته و می‌خواهد حلقه‌ها را قطع کند.
وی یاد آور شد:یک زمانی گروهی پیدا شدند در تهران کل حلقه اتصال مرکز خدمت را قطع کردند، ولی چه کسی می‌تواند این حلقه مستحکم بین ما را قطع کند؟ باید هوشیار باشیم نه به واسطه تفکر حداقلی خودم را بر جامعه حداکثری حاکم کنم بیایم ریا کنم و این حلقه‌ها را قطع کنم پس باید هواسمان باشد.
این کاندیدای مجلس گفت:شما باید انتخاب کنید که چه کسی می‌تواند به شما خدمت کند من امروز و امشب مایه فخر خودم می‌دانم که در این ساعت از شب بانوان و مردان قشقایی نشستند تا حرفی را مبادله کنیم و بعد بگویید آقای تاجگردون ما از شما حمایت می‌کنیم مگر این افتخار کمی است.
وی افزود: من ممنون آن خواهر و برادر عزیز قشقایی هستم که در این چهار سال گذشته که ظالمانه حق مردم را خوردند پشت برادر خود تاجگردون را خالی نکردند، همه جا با من بودند من را خواستند و دلگرمم کردند.
تاجگردون خطاب به قشقایی‌ها بیان داشت:مردم عزیز امروز تاجگردون سربلند از همه تهمت و اتهام بیرون آمده با آن همه فشار که در چند سال به من وارد کردند و این مایه افتخار شماست نماینده‌ای که شما داشتید با این همه اتهام سربلند بیرون آمد، کوچکترین گناهی بر او وارد نشد، شما آن را انتخاب کردید.
وی افزود: بعد از رد اعتبار نامه خود معاون اول ریس جمهور دکتر جهانگیری که آشنایی بیست ساله داشتیم گفت غلام من فکر کردم حتما چیزی پشت این قضیه هست که محکم دارند میزنند و می‌گویند و تو خیلی مقاومت میکنی، حتی دوست بیست ساله سیاسی خودم هم فکر میکرد حتما چیزی وجود دارد.
تاجگردون اظهار داشت:در جریان اعتبار نامه من حتی دوستان سیاسی اصلاح طلب هم پشت من نیامدند، فقط خدا پشت من بود.
وی افزود:در چند روز گذشته که میگفتند ۱۹به در تاجگردون می‌باشد و منتظر رد صلاحیت من بودند، خسته از برنامه‌های شهر باشت برگشتم و خوابیدم و بعد از بیدار شدن دیدم چندین بار موبایلم زنگ خورده و دیدم دوستی از تهران زنگ زده و میگه چرا جواب نمیدید کجایی؟ گفتم خسته بودم خوابیدم با حالت تعجب گفت خواب بودی، گفتم اره، گفت یه مملکت گرفتار تو هستش تو گرفتی خوابیدی گفتم من یکی دارم اون خداست و اون دست‌هایی دارد که آدم‌های خوب خداست آن‌ها حتما به من کمک خواهند کرد، البته کسی که خیالش راحت است ترسی ندارد از این حرفها، روز اول گفتم که کسی که ادعای باران می‌کند چترش را با خود می‌برد، چون خیالش راحت است که خدا حرف و دعایش را قبول می‌کند.
وی خطاب به قشقایی‌ها گفت:ما یکی داریم که اصلاح طلب و اصولگرا، ترک و لر نمی‌شناسد، اه مظلوم و دعای خیر پدر و مادر‌ها را می‌بیند و جایی کمک می‌کند که نمی‌دانی کجاست و آن خداست و همین خدا به من کمک خواهد کرد مسیر را ادامه دهم و جوابگوی احساسات این مردم باشم.
تاجگردون اظهار داشت: من دلم به یک چایی زغالی عشایری قشقایی گرم می‌شود و میمانم، من هیچ وقت آن پیرزن قشقایی سربیشه‌ای را یادم نمی‌رود که در دوران نمایندگیم هر وقت به آنجا رفتم که هیچ وقت با من کاری نداشت و فقیر هم هست یک هدیه به من داد، مگر من میتوانم این پیرزن قشقایی که هنر دستش را به من هدیه داده فراموش کنم، ان پیرزن نمی‌تواند داد بزند من وظیفه دارم حرف آن را گوش بدهم.
وی بیان داشت: الان در شرایطی قرار گرفتیم که کل ایران به انتخابات گچساران و باشت نگاه میکنند و همه رصد میکنند که نتیجه چه می‌شود، که اولا مردم پای صندوق می‌آیند، من خودم تصور نمی‌کردم شرایطی به وجود بیاورم که این اتفاق حاصل شود، به سهم خودم از مسئولین امنیتی و شورای نگهبان تشکر میکنم که راهبرد سوم مقام معظم رهبری مبنی بر رقابتی کردن انتخابات را فراهم کردند و ما باید مشارکت را زنده کنیم و نتیجه این مشارکت باید خیر و صلاح مردم باشد، این شهر ترک و لر نمی‌شناسد نباید تفکیک کنیم، بزرگان قوم قشقایی به فکر خود، اینده و فرزندانمان باشیم و نگذاریم آنانی که نمی‌توانند باری از دوش قشقایی بردارند باری به دوش آن‌ها اضافه کند.
وی افزود: ما وظیفه داریم بار را کم و راه را هموار کنیم. ما وظیفه نداریم پای مردمان خود طنابی بپیچانیم که آن طناب بشود نفس گیر قوم و سرزمینمان، و عده‌ای هم در مرکز بشینند سو استفاده کنند و حقمان را بخورند.
تاجگردون خاطر نشان کرد:چهار سال گذشت و از این چهار سال‌ها زیاد خواهیم داشت، چون عمرمان همین است دنیا محل گذر همه ماست، وقتی میخواهیم برویم هواسمان باشد چه نام و یادگاری بر زمین می‌گذاریم و می‌رویم ما با هم می‌توانیم خاطره خوب بسازیم، من و شما فقط می‌توانیم خاطرات خوب برای آیندگان خلق کنیم، هواسمان باشد فرزندانمان ما را لعن و نفرین نکند، من همیشه می‌گویم سیاست مداری که به فکر نوه‌های ما نباشد خائن است و حق بزرگی بر ما ندارد و امیدواریم ۱۱اسفند را روز بزرگی برای شهرستان گچساران و باشت خلق کنیم.

گزارش تصویری این همایش انتخاباتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار