معاون امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: خوشبختانه زنجان در همه شاخص‌های اقتصادی یک روند بسیار مثبت و روند صعودی را طی کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 20 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، حسین محمدی امروز (سه‌شنبه یکم اسفند ماه) در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به مدیران منتخب واحد‌های تولیدی که هم زمان با جشنواره امتنان از کارگران نمونه استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خلا‌های که ما در سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور با آن مواجه هستیم نبود ارزیابی‌های مبتنی بر سیاست اقتصاد مقاومتی از شرکت‌ها و فعالان اقتصادی است.

وی با توضیح اینکه حضور بسیار موثر و کاربردی سپاه در این زمینه راه‌گشا بوده است، عنوان کرد: امروز اولین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در استان را به کارفرمایان و مجموعه واحد‌های اقتصادی برتر استان را خواهیم داشت.

این مسئول تبیین اقتصاد مقاومتی را یکی از ضروریات جامعه امروزی برشمرده و متذکر شد: در برهه‌ای قرار داریم که ضرورت تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر احساس می‌شود و ماهیت اقتصاد مقاومتی نیز به این شکل است که در این حوزه همه نقش‌آفرین هستند.

محمدی با توضیحی اینکه در یک شرایطی هستیم که سختی کار بسیار بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد، افزود: خوشبختانه موفقیت‌های خوبی نیز در این حوزه کسب کردیم تا جایی که در اقتصاد استان تقریبا شاخص اقتصادی وجود ندارد که نسبت به ۴۵ سال گذشته عملکرد مثبتی در آن نداشته باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با یادآوری اینکه اگر همه شاخص‌ها و ابزار‌های اقتصادی را رصد کنیم ما در همه شاخص‌ها عملکرد بسیار مثبت و موثری داشته‌ایم، افزود: خوشبختانه زنجان در همه شاخص‌های اقتصادی یک روند بسیار مثبت و روند صعودی را طی کرده است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر در بخش شاخص‌های اقتصادی در استان یک روند مثبت در رشد اقتصادی را شاهد بودیم، ادامه داد: همه فعالان اقتصادی می‌دانند که ابر شاخص قضاوت عملکرد در حوزه اقتصادی شاخص رشد است که تقریبا در طی دو سال گذشته یک روند شتابان در رشد اقتصادی را داشتیم که تحقق این امر نیز مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق و اقتصادی است.

این مسئول با بیان اینکه زنجان ۱.۳ دهم از جمعیت و مساحت کشور را دارد که با توجه به همین موضوع باید ۱.۳ دهم از کل تولید کشور را نیز داشته باشیم، افزود: در این حوزه در سال‌های اخیر عملا به ۱.۳ دهم درصد که عقب‌تر بودیم می‌رسیم.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه روند رشد اقتصادی بالای سه درصد را در دو سال اخیر تجربه کردیم، متذکر شد: در شاخص بهره‌وری اقتصادی رتبه اول کشور را داریم و امیدواریم این مسیر برای سال آینده نیز محقق شود.

او با بیان اینکه زنجان در حوزه اشتغال استانی با بالاترین میزان مشارکت اقتصادی بالاترین مشارکت اقتصادی در کشور است، ادامه داد: مشارکت اقتصادی که در طول تاریخ اقتصادی استان محقق نشده بود در شش ماهه او سال ۱۴۰۲ شاهد بودیم.

محمدی با پرداختن به این مسئله که در آمار تورمی نیز در کشور جزو دو استان با نرخ پایین تورم کشور محسوب می‌شویم، ادامه داد: زنجان در این شرایط تحریمی بالاترین میزام جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در ۶ ماه اول سال تجربه کرده و جز سه استان برتر در بهبود شرایط کسب و کار هستیم.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با یادآوری اینکه یکی از راه‌های قضاوت در حوزه عملکرد اقتصادی این است که خودمان را با سایر استان‌ها بسنجیم، توضیح داد: با توجه به اینکه نظام سلطه با همه ابزار‌ها در مقابل پیشرفت اقتصادی کشورمام ایستاده است مشکلاتی نیز داریم، اما در شرایط فعلی روند روبه رشد این شاخص‌ها بسیار امیدوارکننده است.

او با یادآوری اینکه در حوزه اقتصادی وقتی مسیر را از دور نگاه می‌کنیم روند روبه رشد اقتصاد در ایران بسیار امیدوارکننده است، ادامه داد: اگر همه فعالان اقتصادی در کنار هم و در تعامل باهم باشند مسیر روبه رشد مضاعفی‌تری را نسبت به دوره گذشته مشاهده خواهیم کرد.

این مسئول با یادآوری اینکه در ۴۵ سال گذشته زنجان را با عنوان کشاوری می‌شناختند، افزود: به همت مدیران اقتصادی در واحد‌های اقتصادی در حال حاضر زنجان را به عنوان استان صنعتی می‌شناسند تا جایی که ۴۰ درصد اقتصاد استان درگیر با بحث صنعت است.

وی با توضیح اینکه در بخش کشاورزی در دو سال اخیر اراده بسیار خوبی در تغییر ماهیت تولید محصولات کشاورزی در حال رقم خوردن است، خاطرنشان کرد: زنجان در حال تبدیل شدن به استانی است که بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی در حال بهبود است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار