مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، با اعلام اینکه ۲۸۰ نفر از برگزیدگان سراسر کشور در پنج رشته در این دوره حضور دارند، گفت: این افراد در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، تقلیدی، اذان و حفظ به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 20 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، علی اصغر دریایی امروز سه شنبه یکم اسفند در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی اداره ارشاد اسلامی استان، نگاه پر رنگ به برنامه‌های دینی در کنار فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان کردستان است.

وی با تأکید بر اینکه مساجد باید به پایگاه قرآنی تبدیل شود، افزود: رویداد ملی مدهامتان در سنندج با رویکرد تحقق بخشیدن به این امر در روز‌های پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، با اعلام اینکه ۲۸۰ نفر از برگزیدگان سراسر کشور در پنج رشته در این دوره حضور دارند، بیان کرد: این افراد در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، تقلیدی، اذان و حفظ به رقابت می‌پردازند.

به گفته دریایی، جشنواره مدهامتان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود و امید که با کمک رسانه‌ها بازتاب خاصی داشته باشد؛ نگاه ویژه به برنامه‌های دینی و قرآنی در کنار برنامه‌های ویژه فرهنگی استان، امری مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال کردستان در بخش ثبت نام شدگان رتبه هشتم کشور را کسب کرده است، عنوان کرد: طی امسال ۷۳۱ نفر در ۷ رشته در مرحله استانی ثبت نام کرده اند و این آمار رشد پنج برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که بیشترین فراوانی نیز در بخش قرآنی بوده است.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، ترویج معارف قرآنی در جامعه را هدف اصلی برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان ذکر کرد و افزود: توجه به پایگاه‌های مساجد، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، مردم محور بودن و کشف استعداد‌های قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار