مدیرعامل توسعه دانش‌بنیان شرکت سینا: سرمایه‌گذاری‌ها در یک سال گذشته رشد صددردصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 21 February 2024

به گزارش تابناک تهران به نقل از فارس، سومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایه گذاری روز چهارشنبه ۲ اسفند ماه برگزار شد.

مدیرعامل توسعه دانش‌بنیان شرکت سینا گفت: حجم سرمایه‌گذاری‌های شرکت سینا در یک سال گذشته تقریبا ۴ برابر شده است و معادل کل سرمایه‌گذاری از ابتدای تاسیس آن می‌باشد. 

یاسر خانی مدیرعامل توسعه دانش‌بنیان شرکت سینا در سومین رویداد سرمایه‌گذاری پل در گفت‌وگو با خبرنگار نود اقتصادی، گفت: شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر سازمان بنیاد مستضعفان درحال فعالیت است و کار آن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در زمینه فناوری‌های مورد نیاز بنیاد مستضعفان می‌باشد. 

خانی افزود: این شرکت دو اولویت اساسی دارد؛ اول حضور در کسب‌وکارهایی است که خود بنیاد در آنها فعال است. در این حوزه شرکت سینا روی دانش‌بنیان‌ها، فناورها و خلاق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. دومین اولویت این شرکت حضور در فناوری‌هایی است که سرمایه‌گذاری در آنها منجر به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم می‌شود.

وی ادامه داد: نوع سرمایه‌‌گذاری این شرکت در کوتاه مدت عمدتا در پلتفرم‌های تامین مالی جمعی است که سود آن در پروژه‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری می‌شود. سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز در شرکت‌هایی است که به صورت مشارکت در سهام آن‌ها، صورت می‌گیرد. 

سرمایه‌گذاری‌های شرکت سینا بین ۵ تا ۴۹ درصد است و این شرکت‌ها علاوه بر اینکه در زمینه مالی در آنها سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، می‌توانند از زنجیره ارزش‌های بنیاد و امکانات آن نیز استفاده کنند. در آیین‌نامه سرمایه‌گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان به این موضوع اشاره شده است که این شرکت‌ها می‌توانند از کمک‌های غیر نقدی مانند برندینگ، مارکتینگ، مجوزها، دانش فنی و تجربه‌های موجود بهره‌مند شوند‌.

مدیرعامل توسعه دانش‌بنیان شرکت سینا در ادامه، گفت: تا امروز سرمایه‌گذاری‌ها در ۱۰ شرکت صورت گرفته و این نشان میدهد که میزان سرمایه‌گذاری‌ها رشد صدردصدی داشته است. همچنین حجم سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در یک سال گذشته تقریبا ۴ برابر شده است و معادل کل سرمایه‌گذاری از ابتدای تاسیس آن می‌باشد. 

تفاهم‌نامه‌های متعددی با فعالین اکوسیستم نوآوری به امضا رسیده است و به تناسب هر رویدادی که برگزار می‌کنیم تفاهم‌نامه‌هایی به امضا می‌رسد. به عنوان مثال در این رویداد با کانون کارگزاران بورسی، مرکز مالی ایران و انجمن مالی اسلامی، تفاهم نامه‌هایی را امضا کردیم. 

وی در پایان، افزود: در سال آینده این رویدادها در استان‌ها و شهرستان‌های گوناگون برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این رویداد " دکتر حسین دهقان" رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از غرفه های شرکت های دانش بنیان حاضر در رویداد و سایر فعالان حوزه فناوری های مالی بازدید کردند.

سومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایه گذاری برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار