کد خبر: ۱۱۵۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ 25 February 2024

به گزارش نبض بازار ، تا این لحظه خبری از اختصاص سهمیه نوروزی برای خودرو‌ها نیست و فقط روی ۶۰ لیتر سهمیه فروردین ماه می‌توان حساب کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جدیدترین مصاحبه خود از احتمال افزایش ۱۰ الی ۱۲ درصدی مصرف بنزین در ایام عید ۱۴۰۳ خبر داده و گفته است که  همه انبارها و ذخیره‌سازی‌های کشور در شرایط مطلوب به سر می‌برند و هیچ کمبودی در زمینه توزیع سوخت نوروزی در کشور وجود ندارد.  هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می‌رسد که در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش داشته است.

عرضه کارت سوخت نوروز ۱۴۰۳

طبق گفته او کارت‌های آزاد بنزین در همه کلانشهرها و شهرهای بزرگ به مقدار کافی موجود است و تعدادی کارت آزاد جدید نیز تولید و در جایگاه‌های کشور توزیع شده است تا ایام نوروز هیچ کمبودی برای توزیع سوخت به مسافران نوروزی وجود نداشته باشد. به صورت میدانی در حال پایش وضعیت هستیم و این پایش تا پایان یافتن سفرهای نوروزی مسافران ادامه خواهد داشت.

سهمیه بنزین خودروها در نوروز

با این حال هنوز خبری از اختصاص سهمیه نوروزی برای خودرو ها نیست و در حال حاضر تنها موضوعی که قطعی است، اختصاص ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماه فروردین است که در آخرین روز سال ۱۴۰۲ در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود. همانطور که پیشتر اشاره شد سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

طبق اعلام مدیر سامانه هوشمند سوخت با توجه به مدت ۹ ماهه تعیین‌شده برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت خودروها، سهمیه واریزی سوخت خودروهای شخصی که سقف ۹ ماهه آنها تکمیل شده باشد و به سقف ۵۴۰ لیتر ذخیره رسیده باشد، اضافه نخواهد شد، بنابراین مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار