امام جمعه اهواز گفت: انتخابات به فرموده رهبر انقلاب، تنها راه اصلاح کشور است.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ 23 February 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در نماز جمعه امروز (چهارم اسفندماه) اهواز، درباره انتخابات، اظهار کرد: رهبر انقلاب ۱۹ شاخصه برای تعیین کاندیدای اصلح تعیین کرده‌اند. یک عده از ما یا در انتخابات شرکت نمی‌کنیم یا نگاه قومیتی داریم. کسی که می‌تواند استان را آباد کند، انتخاب کنیم. چرا برخی از استانها از ما جلو هستند؟ زیرا در وقت انتخابات، سراغ ملاکهای منطقی می‌رود. نماینده شما باید پرتوان باشد و بتواند مشکلات را رفع کند تا از دیگران انتظار حل مشکل خود را نداشته باشید.

وی تصریح کرد: اگر به نماینده‌ای رأی دادیم که در عوض پول، رأی جمع می‌کند، به استان خود خیانت کرده‌ایم. چرا؟ آن کاندید خائن است و برخلاف دستور شرع، این کار را انجام می‌دهد. کسی که سفره کذایی می‌اندازد، روشن ترین دلیل بر عدم لیاقت او است. نباید به او رأی بدهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان درباره شاخص‌های نماینده اصلح گفت: نماینده باید قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی باشد. دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل باشد. حاضر در بین مردم و دانای نسبت به نیازهای جامعه باشد. بصیر، هوشمند و بابرنامه باشد. اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی، حرکت در جهت آرمان ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پای بندی به اقتصاد مقاومتی از دیگر شاخصه‌های نماینده اصلح است.

موسوی‌فرد گفت: دوری از روحیه اشرافی گری و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی دیگر ویژگی یک نماینده شایسته است. ما در استان شاهدیم، برخی از کاندیدها افرادی را به عنوان مسئول ستاد گذاشته‌اند که می‌توانند جذب آرا کنند و به آنها می‌گویند اگر من آمدم، تو فرماندار یا فلان مسئول می‌شوی. خیلی جرأت می‌خواهد. از طرفی رهبر انقلاب فرمودند در عزل و نصب‌ها دخالت نکنید. این هنوز رأی نیاورده، این کار را می‌کند! مراقب باشیم.

امام جمعه اهواز افزود: در بین نمایندگان، اصلح هست، قوی است، این شاخصه‌ها را دارد، اما توان مالی ندارد. تبلیغ مهم است، اما کسانی که تبلیغات گسترده آنچنانی می‌کنند، معلوم است پاکدستی ندارند. تبلیغ لازم است، اما اسراف در تبلیغ نباید باشد. راهش این است که به افرادی که کمتر تبلیغ کرده‌اند و اصلح هستند، رأی بدهیم. در فضای مجازی تبلیغ کنید، صداوسیما را در اختیارتان گذاشته‌اند، چرا این همه اسراف؟

وی گفت: پرهیز از بداخلاقی انتخاباتی مطالبه دیگر رهبر انقلاب است. پای بندی به مبانی دینی، انقلاب و اهداف ملت، صمیمی بودن به مردم و خود را خدمتگزار مردم دانستن دیگر شاخصه‌های نماینده شایسته است. افرادی که در دوره تبلیغ به همه محلات سر می‌زنند، اما وقتی رأی آورد تا چهار سال دیگر پیدایش نمی‌شود، لیاقت ندارد. باید در طول شب و روز، در حوزه انتخابیه خود حضور داشته باشی، شهردار و استاندار را به میدان بیاوری. نمی‌شود از مردم رأی گرفت و بعد از آنها خدافظی کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نماینده باید استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر دشمن باشد. مؤمن و با تقوی، ساده زیست، امانتدار، پاکدامن و به دور از فساد و ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم و صدق در گفتار داشته باشد.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: از همه کاندیداها تشکر می‌کنیم. در انتخابات شرکت می‌کنیم، چون انقلاب اسلامی از آن ما است. انتخابات به فرموده رهبر انقلاب، تنها راه اصلاح کشور است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار