رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان : شرط اصلی توسعه استان ،همگرایی و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی در تدوین و عملیاتی سازی برنامه جامع توسعه هر بخش است.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 24 February 2024

دهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست" دکتر احمدزاده " استاندار و دبیری "شاهینی "رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر اعضا در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار گردید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جهانگیر شاهینی ضمن ارایه دستورات جلسه ،اظهار داشت : حدود ۹۳ درصد از درآمدهای عمومی استان اعم از مالیاتی و غیر مالیاتی در ده ماهه سال جاری محقق شده است و انشالله در اسفند ماه شاهد تحقق کلیه درآمدها هستیم.
شاهینی شرط اصلی دستیابی همه جانبه به توسعه استان را ، همگرایی و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی در تدوین اسناد توسعه هر بخش دانست.
وی در خصوص ساختار و دستورالعمل برنامه توسعه استان گفت؛ در تدوین برنامه‌ توسعه باید به سازگاری میان برنامه و اسناد بالادستی، هماهنگی میان اهداف، هماهنگی میان ابزار، هماهنگی میان ابزار و هدف، هماهنگی بین بخش‌ها (حذف موازی کاری)، هماهنگی در توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها، انعطاف پذیری و … توجه ویژه‌ای نمود.
شاهینی ادامه داد : ابتدا باید وضعیت موجود را ارزیابی، سپس اهداف کلی و اختصاصی تعیین و در مرحله سوم، فعالیت ها را تعیین و به بر آورد بودجه و منابع مورد نیاز بپردازیم و در نهایت پایش و ارزیابی از برنامه صورت پذیرد.
وی تصریح کرد؛ برنامه توسعه و پیشرفت استان با توجه به اسناد بالادستی و با تاکید بر توسعه همه جانبه و متوازن و با رعایت اصولی همچون دانش بنیان بودن برنامه، تکیه بر توان بخش خصوصی و تعاونی، شفافیت در تصمیمات و سیاست‌ها و امکان تحقق برنامه(واقعی بودن برنامه) و … تدوین می گردد.
سپس ساختار اجرایی تدوین برنامه توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه و در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.
دستور کار بعدی جلسه در خصوص ارائه گزارش عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان ازچگونگی توزیع عوارض آلایندگی و عوارض ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت : عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی به شهرداری‌، دهیاری و فرمانداری‌های همان شهرستان تعلق می‌گیرد.
شاهینی افزود : بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست و بر اساس شاخصهای مصوب ، سهم شهرستان گچساران از عوارض آلاینده هوا ۷۳ درصد، کهگیلویه ۱۹ درصد چرام ۵ درصد و باشت ۳ درصد تعیین شده است.
در ادامه جلسه فرخان مدیر کل امور مالیاتی استان گزارش کامل از نحوه توزیع آلایندگی و ارزش افزوده ارائه نمود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد : ۱۳ میلیارد تومان برای سکونتگاههای غیر رسمی اطراف شهر یاسوج ،دوگنبدان و دهدشت که ۱۲۱۵ هکتار با جمعیت ۸۲ هزار نفر است در نظر گرفته شده است.
در پایان جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری ،شهری ،آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد و برخی از طرح ها نیز جهت بررسی مجدد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار