کد خبر: ۱۱۵۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 26 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، هفته ملی سلامت جوانان با شعار (جوان سالم ، خانواده سالم و جامعه سالم ) از 2 الی 8 اسفند ماه

باقری ، معاونت بهداشت شهرستان بابلسر : ۱۵ در صد جمعیت شهرستان جوان هستند

بر اساس گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر، دکتر مهدی باقری معاون بهداشت شهرستان بابلسر جوانان را محور اهداف گام دوم انقلاب دانست و ضمن تاکید بر بهره مندی از جوانان در ارتقای سطح سلامت جامعه اظهار داشت: بنا به آیات قرآنی، دوره جوانی، زمان تلاش، کوشش، تحرک و نشاط است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری بحث سبک زندگی و علم و پژوهش را به جوانان توصیه کرده اند.
وی تصریح کرد:خانواده جوان و شاد،ازدواج دانشجویی،نقش دانشگاه در ترویج و تسهیل ازدواج، نقش خانواده در ترویج و تسهیل ازدواج ،مزایای فرزندآوری بر سلامت خانواده، آسیب های کم فرزندی،مهارت های ارتباط با همسر و فرزندان از جمله مهم ترین سیاست های وزارت بهداشت است .
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسرگفت: ارتقای رفتارهای سالم در جوانان با داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب،عدم مصرف مواد دخانی و مخدر و الکل، پیشگیری از رفتار های جنسی مخاطره آمیز و....دیگر محور برنامه های هفته جوان در شهرستان بابلسر است.
وی بر ارتقا سلامت روان جوانان در خانواده و افزایش امید به زندگی از طریق پیشگیری از حوادث ترافیکی تاکید کرد و افزود : آگاه سازی،حساس سازی و ارائه خدمات از جمله محورهای برنامه ارتقا سلامت جوانان در هفته جوان در سطح مراکز خدمات جامع سلامت می باشد و شبکه بهداشت و درمان متولی سلامت جوانان است بنابراین علاوه بر ارزیابی و مراقبت سلامت این گروه سنی، آموزش‌های لازم به جوانان را ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه هفته جوان فرصت مناسبی برای بهره مندی از نیرو و بارش افکار جوانان برای ارتقا سطح سلامت جامعه است، افزود: آموزش‌ها به صورت برگزاری جلسات ویژه جوانان و ارائه آموزش‌های لازم در سطح کانون‌های تجمعی جوانان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، پادگان‌ها، ورزشگاه‌ها، مساجد و بسیج از طریق مراقبان سلامت و بهورزان و کارشناسان ستادی ارائه می‌شود .
دکتر مهدی باقری معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر بیان کرد: تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جوانان یکی از ضرورت‌های نظام سلامت کشور است .

15 درصد جمعیت شهرستان بابلسر، جوان هستند و می توانند برای برخورداری از خدمات مراقبت سلامت، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، مشاوره و آموزش، همه روزه، به خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت سطح شهرستان مراجعه کنند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار