فرماندار قم از آمادگی تمامی ارکان ذی ربط برای برگزاری انتخابات یازدهم اسفند خبر داد. همچنین مسئول کمیته فنی فناوری اطلاعات ستاد انتخابات فرمانداری قم گفت: ۳ هزار و ۷۳۵ صندوق اخذ رای الکترونیکی در ۷۴۷ شعبه اخذ رای استان قم پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 29 February 2024

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان، فرماندار قم با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: در حوزه انتخابیه قم، کهک و جعفریه به صورت کامل ۷۴۷ صندوق پیش بینی شده است.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات آموزش‌ها لازم نیروها، تدارکات و پشتیبانی‌های لازم انجام شده است و همه شعبه‌ها آماده اخذ رای مردم است.

ذاکریان افزود: فرایند اخذ رأی از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۱ اسفند ماه در کل حوزه‌های انتخابیه آغاز خواهد شد.

وی در خصوص آمادگی‌ها در خصوص فرایند الکترونیکی انتخابات گفت: در این زمینه هم در چند مورد آزمایش‌های لازم صورت گرفته و آنتن دهی‌ها و پیکر بندی صندوق‌ها با موفقیت انجام شده و همه چیز در استان آماده برگزاری انتخابات است.

محمد محمدی، مسئول کمیته فنی فناوری اطلاعات ستاد انتخابات فرمانداری قم با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۷۳۵ صندوق اخذ رای الکترونیکی در ۷۴۷ شعبه اخذ رای استان قم پیش بینی شده است، گفت: مردم پس از مراجعه به شعب اخذ رأی راهنمایی می‌شوند و پس از تایید هویت یک کارت الکترونیکی رای به آنان برای انجام فرایند رای دادن داده می‌شود.

محمدی ادامه داد: کارت‌های داده شده به مردم در جایگاه مشخص در صندوق‌های مکانیزه قرار داده می‌شود و با وارد کردن کد نامزد‌ها تصویر نامزد مورد نظر و نام و نام خانوادگی نامزد مورد نظر در صفحه نمایش مشاهده می‌شود و رای دهنده با زدن دکمه اتمام رای گیری تعرفه چاپ شده را به مدت پنج ثانیه داخل صفحه و به صورت کاغذی می‌تواند مشاهده کند و سپس تعرفه صادر شده داخل صندوق الکترونیکی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در زمان اخذ رای دستگاه به صورت خودکار تمام مراحل اخذ رأی را به صورت فارسی و مرحله به مرحله به افراد رای دهنده توضیح می‌دهد تا مشکلی در زمان رای دادن پیش نیاید.

محمدی با تاکید بر اینکه از مردم تقاضا داریم قبل از ورود به شعبه اخذ رأی برای تسهیل کار رای دهی کد نامزد‌های مورد نظر را یادداشت کرده باشند، افزود: در این دستگاه برای افرادی که قصد دارند رای سفید بدهند هم دکمه رای سفید در دستگاه اخذ رای پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار