مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : با همکاری مراجع قضایی و انتظامی ۵ قطعه کبک محبوس در قفس از ۲ باب خانه کشف و به دامان طبیعت دنا بازگشتند .
کد خبر: ۱۱۵۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 04 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان ، اسلام جاودان خرد صبح امروز دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ از کشف ۵ قطعه پرنده وحشی از نوع کبک معمولی از ۲ باب خانه در شهرستان بویراحمد خبر داد.

جاودان خرد گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری چندین قطعه پرنده وحشی از نوع کبک در ۲ باب منزل در حاشیه شهرستان بویراحمد، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت و سقم گزارش واصله با اخذ نیابت از مراجع قضایی و همکاری مراجع انتظامی اقدامات لازم را انجام داده و در این راستا تعداد ۵ قطعه کبک محبوس در قفس از این ۲ خانه کشف و ضبط گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مطابق با ماده ۱۰ قانون شکار و صید هرگونه خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده، فلذا پرنده‌های محبوس شده از متخلف کشف ومطابق با قانون، متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

جاودان خرد افزود: پس از تائید و کسب اطمینان از سلامتی، هر ۵ قطعه پرنده در دامان طبیعت رها سازی شدند.
وی ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی گفت: محیط بانان با تلاش شبانه روزی خود حاشیه امنی برای متخلفین باقی نخواهند گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار