به استقبال از دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد،
اجرای نمایش میدانی «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی، تهیه کنندگی علیرضا کوهفر و روایت رسالت بوذری از ۳۱ تیرماه در یاسوج آغاز و به مدت دو هفته پذیرای علاقه‌مندان از سراسر کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 05 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علیرضا کوهفر مدیر مرکز هنر‌های نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) امروز به استقبال از دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد جهت انتخاب محل برگزاری بزرگترین نمایش فرهنگی، هنری و رزمی در استان حضور یافت و بعد از بازدید از مکان‌های پیشنهادی برای اجرای برنامه با فرمانده تیپ۴۸ فتح و جانشین فرمانده سپاه فتح، مسئول ستاد کنگره شهدای استان و معاونت‌های مهندسی و عملیات و طرح و برنامه سپاه فتح و تیپ ۴۸ فتح دیدار و به تشریح برنامه‌ها پرداخت.

کوهفر گفت: حدود یک دهه پس از «شب‌های آفتابی» نمایش میدانی «فصل شیدایی» متولد شد که علاوه بر تکنیک‌های روز و جلوه‌های ویژه از عنصر تصویر هم بهره می‌برد و در محیط باز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این ویژگی زمینه ایجاد تحول در ساختار نمایش‌های میدانی را فراهم کرد و «فصل شیدایی» نیز هر بار با سر و شکلی کامل‌تر روی صحنه رفت. ایشان ابراز داشت: «فصل شیدایی» روایتی از سه فصل «انبیا»، «حوادث صدر اسلام» و «معاصر» است که از هبوط حضرت آدم تا ظهور امام زمان (عج) را دربر می‌گیرد.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی انقلاب اسلامی ابراز داشت: علاوه بر این خط ثابت، هر بار و بر اساس شهری که میزبان نمایش است، موضوعات دیگر هم به نمایشنامه افزوده می‌شود؛ که این بار استان کهگیلویه و بویراحمد به برکت شهدا و کنگره‌ی ملی ۲۰۰۰ شهید عظیم الشان این استان، میزبان این نمایش عظیم است و دوران معاصر استان کهگیلویه و بویراحمد بومی‌سازی شده که شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌شود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح هم ضمن ابراز خرسندی اعلام آمادگی کامل تیپ ۴۸ فتح جهت همکاری و فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه را ابراز کرد. سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح استان در ادامه گفت: نگاه ما به دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید که قرار است در استان برگزار شود، از یک کار شکلی که صرفاً در یک فضای پر سر و صدا برگزار شود فراتر است، هرچند یک فضای رسانه‌ای و تبلیغی خوب نیز مد نظر و لازم است.

سردار حسن حکمتیان ضمن اشاره به اهمیت بعد محتوایی این مهم، گفت: در همین راستا از سال گذشته بخش عمده‌ای از وقت کمیته‌های ۲۵ گانه کنگره ملی استان صرف محتوا سازی و هم اندیشی در خصوص کیفی سازی و محتوای هنری این رویداد فرهنگی هنری شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: استان ما در حوزه دفاع مقدس بیشترین اعزام نسبت به جمعیت را داشته است و درگذشته محل تردد رزمندگان شرق کشور به جبهه‌ها بوده و هم اکنون معبر زائران اربعین حسینی می‌باشد و بیشترین امامزاده واجب التعظیم را نسبت به مساحت، در این استان داریم که به واسطه وجود مرقد دختر بلافصل باب الحوائج امام موسی کاظم (علیه السلام) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (علیه السلام)، چهارمین حرم اهل بیت می‌باشد.

سردار مصطفی مثنوی همچنین از زمان تقریبی آغاز فعالیت خاکبرداری محل نمایش وفراهم سازی زیرساخت‌های مورد نیاز خبر داد و گفت: این آمادگی وجود دارد که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ عملیات خاکبرداری شروع شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۸ اجلاسیه در سراسر استان بیان داشت: برنامه نمایش فصل شیدایی به مدت ۱۵ شب در شهر یاسوج برگزار خواهد شد که زمان‌های دقیق این برنامه‌ها متعاقباً به مردم عزیزمان اعلام خواهد شد.

سینمایش بزرگ فصل شیدایی، ترکیبی از فیلم، تئاتر و جلوه‌های صوتی و بصری است و هرگاه تماشاچی در محیط نمایش قرار می‌گیرد، از چهار جهت جلوه‌های صوتی تصویری او را احاطه می‌کند.

نمایش میدانی «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و تهیه گنندگی علیرضا کوهفر محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در کهگیلویه و بویراحمد توسط موسسه مهنا تولید، طراحی و اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار