مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در سال جاری ۶۰ سامانه ثبت تخلف در جاده‌های استان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 06 March 2024

تابناک خوزستان: محمد جولانژاد در جلسه شورای اداری این اداره کل که امروز ۱۵ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ سامانه ثبت تخلف دارای کد پلیس راه در سطح محورهای استان نصب شده‌اند که با نصب ۲۴ سامانه دیگر تا پایان سال جاری، مجموع سامانه‌های ثبت تخلف خوزستان به ۱۶۳ عدد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه خوزستان اولین استان کشور در اخذ مجوز و عقد قرارداد نصب دوربین‌های عکسبرداری ثابت است، افزود: در همین راستا امسال ۱۱ سامانه عکس برداری ثابت نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اجرای پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت، ایمن‌سازی جاده‌ها و بهسازی و احداث راه‌های روستایی تاکید کرد: در کنار اجرای این پروژه‌ها، فعالیت‌های جاری راهداری در سطح شهرستان‌ها باید مورد توجه روسای ادارات قرار گیرد.

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی برای ارتقای ایمنی حوزه استحفاظی خود

جولانژاد بر لزوم ارزیابی تصادفات رخ داده در سطح محورها توسط روسای ادارات شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: گزارش تصادفات در جاده‌ها باید حتما مورد ارزیابی قرار گرفته و نسبت به رفع مشکلات احتمالی در محورهایی که با تصادف زیادی مواجه هستند، اقدام شود.     

وی با اشاره به سفرهای نوروزی بیان کرد: علاوه بر ایمن‌سازی جاده‌ها، از ظرفیت گشت‌های راهداری برای سفرهای نوروزی استفاده و این گشت‌ها از ۲۰ اسفند تا پایان تعطیلات در سطح محورها مستقر خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی در قالب مشارکت اجتماعی برای ارتقای ایمنی حوزه استحفاظی خود تاکید کرد و گفت: ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها باید این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند.

جولانژاد با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت اینترنتی اتوبوس از ۲۰ اسفندماه اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای نوروزی، پایش پایانه‌های مسافربری استان و کنترل ناوگان باید در دستور کار روسای ادارات شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در آستانه سفرهای نوروزی و در ایام تعطیلات نیز حائز اهمیت است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار