دکتر ناصری در کارگاه آموزشی هوشمندسازی مدیریت آبیاری بیان کرد؛
دومین کارگاه آموزشی «هوشمندسازی مدیریت آبیاری» که چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) به میزبانی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، فرصتی برای معرفی دستاوردهای صنعت نیشکر در کاهش مصرف آب و ارائه طرح‌های تحقیقاتی در این زمینه بود.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 06 March 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این رویداد، مقاله «بهره‌وری آب در اراضی نیشکر با تأکید بر اراضی تحت کشت توسعه نیشکر» توسط مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر ارائه شد. دکتر عبدعلی ناصری در این ارائه، به تشریح مدیریت بهینه آب در شرایط اقلیمی ایران پرداخت و صنعت نیشکر را نمونه‌ای موفق از کشاورزی پایدار در شرایط بحران آب معرفی کرد.

شیوه آبیاری مزارع بر پایه «هیدروفلوم»، آبیاری جویچه‌ای، بازچرخانی زهاب، تسطیح لیزری اراضی نیشکر، پایش آنلاین، تعیین دقیق میزان مصرف آب در مزارع، بهبود مدیریت زراعی و… از جمله مواردی است که به گفته ناصری به‌کارگیری آن در صنعت نیشکر، راندمان آبیاری را افزایش داده است.

این متخصّص حوزه آبیاری و زهکشی، در ادامه به روش‌های مدیریت مصرف آب در صنعت نیشکر اشاره کرد و گفت که باتوجه‌به تغییرات آب‌وهوایی و کاهش منابع آبی، این شرکت با ارائه راهکارهایی برای استفاده بهینه از آب در فرایندهای تولید، به حفظ منابع آبی کشور کمک کرده است.

اجرای شیوه آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در واحدهای نیشکری از دیگر محورهای سخنان مدیرعامل توسعه نیشکر در دومین کارگاه آموزشی هوشمندسازی مدیریت آبیاری بود. ناصری بیان کرد که سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای به‌صورت پایلوت نیز در این صنعت، در دست اجراست تا پس از پشتِ سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه و تأمین منابع مالی لازم، در سطحی وسیع به کار گرفته شود.

دومین کارگاه آموزشی هوشمندسازی مدیریت آبیاری باهدف توسعه پایدار کشاورزی از طریق آموزش و انتقال تجارب و داده‌های تخصصی به کارشناسان و تشکل‌های بهره‌برداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سالن همایش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، موضوعات مختلفی از جمله معرفی سامانه‌های نوین آبیاری، آبیاری هوشمند و بهره‌برداری پایدار از منابع آب توسط اساتید و متخصصان برجسته ارائه شد. همچنین کارشناسان در این کارگاه، به تبادل تجارب و دانش فنی خود در زمینه هوشمندسازی مدیریت آبیاری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار