جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت : نهادینه شدن فعالیت‌های فرهنگی باعث ماندگاری و اثر‌گذاری آنها می‌شود، همانند همایش اربعین حسینی (ع) که یک فعالیت فرهنگی بسیار پربار و با منشا برکات فراوان است.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 08 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار کریمیان  در گردهمایی شهید سروری‌راد بیان کرد : ترویج فرهنگ‌های اصیل و ملی امری ضروری است.

 وی افزود : هر چند نمی‌توان از فعالیت‌های کوتاه مدت به عنوان کار فرهنگی یاد کرد، ولی این حرکات می‌توانند در فرآیند شکل‌گیری کارهای بزرگ فرهنگی موثر و کارآمد باشند.

سردار کریمیان ادامه داد : نوع پوشش، تغییر گسترده در سطح خانواده، نوع معماری خانه‌ها، سبک زندگی و غیره که در گذشته مبتنی بر فرهنگ ما بوده است، امروز به دلیل نفوذ دشمن از طرق مختلف فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد : آنها در تلاشند هر آنچه که خود در سر دارند را به جامعه‌ ما تحمیل کند که برای جلوگیری از این توطئه، ترویج فرهنگ‌های اصیل و ملی ما در قالب کارهای هدفمند فرهنگی امری لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد : غلبه فرهنگی در گویش‌ها، پوشش‌ها و آداب و سنن تغییر ایجاد کرده و در صورت تداوم حتی می‌تواند در دین هم تاثیرگذار باشد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام یادآور شد : در کار فرهنگی باید فرآیند تعیین کنیم و استمرار داشته باشیم و نیز فعالیتی که انجام می‌گیرد بر مبنای نیاز جامعه باشد تا مورد استقبال عامه مردم قرار گیرد. در واقع فعال فرهنگی باید یک نیازسنج قوی و آشنا به راه و روش فرهنگ‌سازی باشد تا با خلق اثری قاطع، علاوه بر اثرگذاری موثر در جامعه، سّد محکمی در برابر نفوذ فرهنگ‌های غلط بیگانگان نیز باشد.

سردار کریمیان تصریح کرد :  هدف از کار فرهنگی باید تاثیرگذاری مثبت باشد و صرفا یک کار رفع تکلیفی نباشد و به آن ایمان داشته باشیم./ع

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار