از سوی حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نکا صورت پذیرفت؛
به همت حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نکا طرح درختکاری نهال ایثار برای نخستین بار در استان مازندران اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 09 March 2024

به گزارش تابناک مازندران، موسی خلیلی شهردار شهر نکا در ویژه برنامه نهال ایثار با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت: باید در هر سنگری نام نیک شهیدان انقلاب و کشورمان را زنده نگه داریم که در این راستا به یاد و نام ۴۳۷ شهید شهرستان نکا، با حضور استاندار مازندران، مسئولان و خانواده محترم شهدا، ۴۳۷ اصله نهال در هفته درختکاری کاشته شد.

معاونت خدمات شهری شهرداری نکا در ادامه گفت: ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ گونه‌های محیط زیستی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نسل به نسل به آیندگان انتقال یابد.

احمد غفاری تصریح کرد: هوای پاک، زندگی با کیفیت و با نشاط در گرو حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست است توسعه پوشش گیاهی به ویژه درختکاری، از بسیاری از مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش و فرسایش زمین را کاهش می‌دهد.

وی همچنین در گفتگویی بیان داشت: طرح «نهال ایثار» برای نخستین بار توسط معاونت خدمات شهری شهرداری نکا جهت افزایش فضای سبز شهری با پیوست فرهنگی جهت گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر شهرستان نکا به طول ۲ کیلومتر "هر شهید یک درخت" در حاشیه نکا رود با کاشت نهال چنار انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری نکا در ادامه به بحث اجرای طرح علمداران خدمت در ماه محرم امسال اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز ۴۰ حسینیه، مسجد و تکایا در ماه محرم توسط نیروهای خدماتی شهرداری غبارروبی و سیاه پوش شد و ۳۰نفر از نیروهای خدوم شهرداری برای خدمات رسانی به زائران اباعبدالله حسین(ع) به مرز مهران و کربلای معلا اعزام شدند.

غفاری تصریح کرد: طرح خدمات شهری محله به محله نیز‌ سال گذشته به همت حوزه معاونت شهرداری نکا برای نخستین بار در کشور، در ۲۷محله شهرستان نکا به مدت ۴۵ روز اقداماتی مانند پاکسازی معابر، آهک پاشی، هرس درختان، رفع نواقص روشنایی، لکه گیری آسفالت... انجام شد تا حوزه خدمات شهری نقش خود را در آسایش شهروندان و سلامت شهر به خوبی ایفا کند.

وی در پایان از زحمات و حمایت‌های موسی خلیلی شهردار و اعضای شورای شهر نکا تقدیر و تشکر کرد.

خبر: الهام زارعی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار