فرمانده انتظامی کرمانشاه:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش ۱۸ درصدی جرائم مالی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 13 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۲۳ اسفندماه) در مهمانسرای نیروی انتظامی کرمانشاه برگزار شد.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تکریم و معارفه برای پویایی و تکامل یک مجموعه است.

وی افزود: از علیرضا دلیری تشکر ویژه را دارم که مرد روزهای سخت و با درایت باهوش و دارای شخصیت ویژه‌ای است و به همین دلیل از ایشان تشکر می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دلیری به عنوان جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان ارتقاء درجه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: معماری فراجای آینده را مد نظر داریم که متصدی این عنوان سردار رادان است، در این تغییر که در استان ما پیش از سایر استان‌ها آغاز شده بخشی با عنوان اجرای الگوهای خاص مقابله با جرم، پیشگیری از آن و اولویت قرار دادن رویکرد ایجابی بر رویکرد سلبی مد نظر است.

حاجیان تشریح کرد: این برنامه در سه فاز و سه دوره در حال اجرا و تاکنون موفقیت آمیز بوده است؛ ما با همکاری یکدیگر توانسته‌ایم رشد شتابان سرقت‌ها را متوقف کنیم.

وی اضافه کرد: در ابتدای سال سرقت‌ها ۱۷ درصد رشد داشت که اگر با فرایند سابق پیش می‌رفتیم این آمار به ۳۸ درصد می‌رسید، اما با همکاری همه نهادهای مرتبط رشد متوقف شد.

حاجیان افزود: متوقف کردن رشد جرائم نیاز به یک کار علمی و هدفمند دارد، هم اکنون به رشد منفی یک درصدی سرقت‌ها نسبت به سال گذشته رسیده‌ایم، همچنین سرقت‌هایی که ارزش مالی و تاثیر ذهنی بلند مدت دارند کاهش ۱۸ درصدی داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: طرحی با عنوان «هر کلانتری یک شهر» راه اندازی شده، در این راستا هفت کلانتری در حال تجهیز هستند و حضور در کانون‌های تشکیل جرم در حال اجرا است.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته در چهارشنبه سوری کمترین اتفاقات را داشته‌ایم و بر اساس الگوی «زمین به متر، زمان به ثانیه» پیش رفتیم.

حاجیان در پایان گفت: مردم کرمانشاه شایسته ترین مردم برای دریافت خدمات امنیتی هستند، ما باید آرامش و آسایش خود را فدای آرامش مردم کنیم، همچنین باید با بالا بردن هوش سازمانی امنیت مردم را همزمان در فضای حقیقی و مجازی تأمین کنیم.

عوامل انتظامی حافظ امنیت مردم هستند

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: ۸۲ درصد جمعیت شهری استان در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند که با توجه به حجم جمعیت، گستردگی جرائم امری طبیعی است.

وی افزود: زحمات نیروی انتظامی فضای امنیتی را متفاوت می‌کند، هر فردی که در حوزه امنیت فعالیت کند شایسته لقب سرباز گمنام امام زمان (عج) است.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: زمانی که مردم در حال گذراندن زندگی عادی خود هستند، عوامل نظامی و امنیتی همواره امنیت مردم را حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: زیربنای هر اقدامی باید حوزه امنیت باشد که یکی از ارکان اصلی امنیت داخلی نیروی مقتدر انتظامی است، ما مسئولیت اجتماعی را از مردم نیز طلب می‌کنیم، زیرا پایداری امنیت با مردم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار