استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : توسعه فعالیت ها و جلسات قرآن کریم باید مردم پایه و محله محور باشد و در هر محله ای، خانه ای محور جلسات خانگی باشد که دوام و قوام این جلسات خانگی مبتنی بر چرخشی بودن این جلسات در سطح محلات است.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 18 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛بهرام نیا  با تبریک بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن بیان کرد :  لازمه توسعه فعالیت های قرآنی در استان این است که قرارگاهی در خصوص توسعه و ترویج جلسات خانگی در استان راه اندازی شود.

وی افزود : امروز مسئولیتی که در نظام اسلامی به ما عطا شده است یک نعمت است که باید در راستای انجام دقیق این مسئولیت در راستای اجرای تمدن اسلامی تلاش کنیم.

بهرام نیا  با اشاره به اینکه زیرساخت و زیربنای فرهنگ کشور همین بحث فرهنگ قرآنی است، ادامه داد : قرآن کریم سرگذشت جهان را برای ما بازگو می کند که اگر این سرگذشت را سرلوحه کار خود قرار دهیم انسان موزونی خواهیم بود.

وی تاکید کرد : با این ظرفیتی که در استان وجود دارد، علاوه بر اینکه همه تشکل های فعال در حوزه قرآن کریم، فعالیت و کار خود را انجام دهند، این تشکل ها به صورت متمرکز در یک قالب یک قرارگاه قرار گیرند که اگر این قرارگاه تشکیل شود، نقش مهمی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد داشت.

هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز  گفت : با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و نوروز، برنامه ها و فعالیت ها باید به گونه ای باشد که هم شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و هم زمینه های ایجاد شور و نشاط در جامعه فراهم شود.

وی  از راه اندازی دبیرخانه دائمی زبان کردی ایلامی در استان خبر داد و تاکید کرد : این دبیرخانه با حضور اساتید برجسته استان در حوزه زبان و ادبیات کردی و با محوریت همه گویش ها و لهجه های استان در راستای حفظ و صیانت از زبان کردی ایلامی راه اندازی شده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار