همزمان با سفرهای نوروزی، ۴۷ نفر در جاده‌های فارس جان باخته و ۶۰۰ نفر هم مجروح شده اند.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ 30 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ دهقانی فرمانده پلیس راه‌های استان فارس گفت: با وجود اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند تاکنون و تلاش عوامل پلیس راه و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان و امداد و نجات جاده ای، جاده‌های استان شاهد حوادث رانندگی متعددی بوده است.
سرهنگ دهقانی افزود:در این مدت حدود ۶۰۰ نفر از هموطنان در حوادث جاده‌ای استان فارس مجروح شدند و ۴۷ نفر هم جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه توجه راننده و سرنشینان خودرو به قوانین راهنمایی و رانندگی نقش موثری در کاهش آمار تصادفات ایفا می‌کند، افزود: مهمترین علل تصادفات نوروزی در جاده‌های استان فارس تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی به جلو بوده است.
فرمانده پلیس راه‌های استان فارس به رانندگان توصیه کرد قبل از سفر حتما استراحت کافی داشته باشند و در طول مسیر حتما بعد از ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
صحبت کردن با تلفن همراه توسط سرنشینان خودرو و خوردن و آشامیدن باعث می‌شود راننده تمرکز و توجه کافی به جلو نداشته باشد.
به گفته پلیس نداشتن برنامه ریزی مناسب و موکول کردن بازگشت از سفر به روز‌های پایانی تعطیلات از دیگر عوامل خطر ساز حوادث رانندگی است.
سرهنگ دهقانی فرمانده پلیس راه‌های استان فارس گفت:این روز‌ها بار ترافیک در جاده شیراز به اصفهان و برعکس چه در جاده قدیم و چه در آزادراه شاهچراغ، سنگین است.
همچنین در ساعت عصر تا پایان شب مسیر کازرون به سمت بوشهر و برعکس و جاده شیراز به فیروزآباد و عسلویه از جاده‌های پر تردد استان فارس محسوب می‌شوند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار