مدیرحوزه‌های علمیه گفت:با توجه به تقارن روز طبیعت با شهادت امام علی(ع)که احیای زمین و سرسبزی از نشانه‌های دوران حیات ایشان است،جادارد به ترویج فرهنگ آبادنی زمین با کاشت درخت پرداخته شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶ 30 March 2024

به گزارش تابناک قم، مشروح پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مناسبت روز طبیعت و تقارن آن با سالروز شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز طبیعت در فرهنگ ایرانیان نماد اُنس مردمان با مخلوقات ایزد منان و یادآورِ احترام و حفاظت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و چرخهٔ حیات است.

اکنون با بهره‌مندی از مبانی، اصول و دستورات اسلام عزیز می‌توان بر غنای هر چه بیشتر این فرهنگ کهن افزود.

کاشت نهال و ایجاد پوشش گیاهی به طُرق گوناگون برای عمران و آبادانی زمین که مهد حیات، رشد و رویش است از دستورات دین می‌باشد؛ هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا او شما را از زمین پدید آورد و آبادگران آن قرارداد. (بخشی از آیهٔ ۶۱ سوره مبارکه هود.)

حال با توجه به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام که احیای زمین و سرسبزی از نشانه‌های دوران حیات ایشان است، جا دارد با انجام اقدامات متعدد به ترویج فرهنگ آبادنی زمین با کاشت درخت و ایجاد پوشش سبز در این ایام پرداخت.

همچنین شایسته است در حرکتی نمادین و فرهنگ ساز از روز سیزدهم فروردین تا عید سعید فطر که هم‌زمان با روزهای مقاومت بی‌نظیر مردم مظلوم غزه و روز قدس است، کاشت نهال با توجه به اقلیم و حفظ اصول تخصصی برای ابلاغ سلام و اعلام همبستگی، حمایت و امید بر پیروزی مردم مقاوم فلسطین، صورت پذیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار