استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: به منظور ساماندهی مدیریت و امور مرزی به طور موقت مرزهای کردستان تعطیل بوده و پس از این ساماندهی مجددا معابر کولبری و مرزهای رسمی استان بازگشایی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳ 22 October 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره ضرورت برخورد جدی اطلاعاتی و عملیاتی با قاچاقچیان سازمان یافته و باندهای سودجو توسط کمیسیون و دستگاه‌های مرتبط، اظهار کرد: امروزه قاچاقچیان حرفه‌ای با روش ها و شیوه‌های نوین اقدام به قاچاق کالا و ارز می‌کنند و این موضوع ضربات و لطمات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی گفت: بخشی از مردم برای امرار معاش و فرار از بیکاری به امر تبادل کالاهای قاچاق روی آورده‌اند که باید با چشم پوشی و اغماض بیشتری با آنان برخورد شود و گلوگاه‌های نظامی و انتظامی و ایست بازرسی‌ها باید این تفاوت‌ها را تشخیص داده و معیشت این قشر را مد نظر داشته باشند.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید به امنیت جسم و روان مردم در نحوه برخورد با کالاهای قاچاق توجه جدی داشت به همین خاطر فرهنگ سازی در امر برخورد با کالاهای قاچاق بسیار مهم و ضروری است و باید مردم در فرهنگ خود اصل حرام بودن ، نامناسب بودن و خطرناک بودن کالاهای قاچاق بویژه مواد خوراکی، بهداشتی و آرایشی قاچاق را درک کنند.

وی گفت: به منظور ساماندهی مدیریت و امور مرزی به طور موقت مرزهای کردستان تعطیل بوده و پس از این ساماندهی مجددا معابر کولبری و مرزهای رسمی استان بازگشایی خواهند شد.

زاهدی با تاکید بر اینکه پس از این ساماندهی مبادلات مرزی قانونمندتر خواهد شد و امیدواریم با مدیریت بیشتر برخی امور بتوانیم هم آسایش مردم را برای مبادلات مرزی راحت تر کنیم و هم درآمد بیشتری عاید دولت کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
امیدوارم مرزهای کول بری باز شوند. به خدا قسم از موقعی که من یادم هست. درامد قشر کردستان از مرزها بود هاست. دستتان درد نکنه اقای استاندار محترم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
باید برای همه باشه نه روستا های بخش مرکزی فقیرنشین ترین جامعه بانه هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
باید برای همه باشه چرا بعضی روستا ها کارت دارند باید برای همه روستا ها ی بانه باشد نه چند تا اگر این جوری فقط روستا ها ی ثرروتمند بخورن نباشه بهتره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار