رمضان ۱۴۰۳ در استان گلستان با همه زیبایی‌ها و معنویتی که به همراه داشت بستر خاطرات تلخ و شیرین زیادی بود که تقدیم دو شهید سرفراز یکی از مهمترین این وقایع بود.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶ 12 April 2024

به گزارش تابناک گلستان، ماه رمضان ماه نزول قرآن و شریف‌ترین ماه نزد خداوند است که جایگاه ویژه‌ای برای مسلمانان دارد، تلاقی ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت، تقدیم دو شهید گرانقدر، محافل پررونق تلاوت قرآن و شب‌های پرفضیلت قدر درحالی که روح و جان گلستانی‌ها را صیقل داد، خاطرات تلخ و شیرین زیادی را در ذهن آن‌ها برجای گذاشت که به طور مختصر به آن اشاره می‌شود.

حال و هوای متفاوت استقبال از رمضان ۱۴۰۳

امسال در حالی به استقبال ماه رمضان رفتیم که تنها یک هفته پس از این ماه، نوروز باستانی را هم داشتیم و استقبال از بهار قرآن و بهار طبیعت به هم گره خوره بود. همین مسأله حال و هوای شهر را از همیشه متفاوت‌تر کرده بود.

دیدن بساط ماهی فروشان در کنار مساجدی که در حال غبارروبی بودند و مردمی که هم‌زمان دل‌ها و خانه‌های خود را از تمامی غبارهای خاکی و گناه می‌زدودند تا پاکیزه‌تر از همیشه مهمان خدا شوند چهره گلستان را از همیشه تماشایی‌تر کرده بود.

اجرای طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در ۴۶ بقعه متبرکه گلستان

از ابتدا ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در ۴۶ بقعه متبرکه گلستان در راستای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی برگزار شد.

در ۶ بقعه استان گلستان ظرفیت اسکان دائم و زائر سرا مهیا و مسافران از برنامه سخنرانی و مولودی خوانی در بقاع سطح یک و محافل انس با قرآن بهره‌مند شدند.

جزء خوانی قرآن در امامزاده عبدالله گرگان و مراسم افطاری ساده در بقاع متبرکه شاخص استان با حضور قاریان برجسته بین المللی و کشوری از دیگر برنامه‌های خوبی بود که استان گلستان برگزار شد.

بیش از ۴۰ مبلغ در این ایام با برنامه‌های مختلفی نظیر خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی زائران و مسافران، برپایی غرفه کودک، غرفه عفاف و حجاب و غرفه‌های شمیم خدمت در امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم خدمت‌رسانی کردند.

زندگی با آیه‌ها در گلستان

با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم در استان گلستان هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.

در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شد ۳۰ آیه محوری قرآن کریم که تسلط به آن‌ها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند، انتخاب شد.

در نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به منظور ترغیب مردم به آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم جوایز بسیاری با کمک بانیان فعالیت‌های قرآنی تهیه شده و در قالب چند مسابقه تلویزیونی و اینترنتی به مخاطبان و برندگان اهدا شد.

تقدیم دو شهید گرانقدر از خطه سرسبز گلستان در ماه مبارک رمضان

سرهنگ «محمدمهدی نجاتی نیا» در روز یکشنبه پنجم فروردین در درگیری با اشرار در منطقه هنگ مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح و در زمان انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد و عنوان اولین شهید مرزبانی اسان گلستان در سال جدید را از آن خود کرد.

پیکر شهید «محمدمهدی نجاتی نیا» پس از تشییع در فرماندهی انتظامی استان به زادگاهش در روستای النگ شهرستان کردکوی منتقل شد و از ورودی روستای النگ تا گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) بر روی دستان مردم شهیدپرور و روزه دار تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) النگ به خاک سپرده شد.

در پی اقداماتی تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های بیگانه در استان سیستان و بلوچستان، دومین شهید مرزبانی استان گلستان در سال جاری تقدیم امنیت کشور شد.

سروان «جواد جهان بیکی» اهل روستای کوسه از توابع شهرستان کلاله در استان گلستان، بامداد روز «پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳» در درگیری با تروریست‌های جیش الظلم در چابهار به درجه رفیع شهادت رسید. از شهید «جواد جهان بیکی» که از کارکنان فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان بود، دو فرزند پسر ۱۸ ماهه و ۴ ماهه به یادگار مانده است.

برگزاری مراسم احیای شب قدر در بیش از ۵۰۰ مسجد گلستان

شب‌های قدر قلب ماه رمضان و شبی است که مقدرات یک ساله ما ثبت می‌شود، گلستانی‌ها نیز در شهرها و روستاهای استان با حضور در بیش از ۵۰۰ مساجد و اماکن مذهبی با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و واسطه قرار دادن قرآن و ائمه اطهار از بارگاه الهی آمرزش و مغفرت طلب کردند.

راهپیمایی باشکوه روز قدس و درس بزرگی که مادر شهید جهان بیکی به ما داد

راهپیمایی روز قدس امسال در استان گلستان با شکوه‌تر و پرخروش‌تر از هرسال برگزار شد، گلستانی‌ها که از کشتار زنان و کودکان‌ بی‌دفاع غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق خشمگین بودند به میدان آمده و با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا حمایت خود از مردم فلسطین را فریاد زدند و خواستار مقابله جامعه جهانی با این اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی شدند.

موضوعی که باعث حیرت و تحسین همگان در راهپیمایی روز قدس گرگان شد، حضور مادر بزرگوار شهید جواد جهان بیکی بود، این مادر شهید درحالی که هنوز پیکر مطهر فرزندش به آغوش خانواده باز نگشته بود، علی رغم داغ سنگینی که بر دل داشت در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس شرکت کرده و با شعار مرگ بر اسرائیل بر ادامه راه فرزند شهیدش تأکید کرد.

پدر بزرگوار شهید جهان بیکی نیز در روز تشییع پسرش با افتخار بر ادامه راه فرزند شهیدش و پیروی از ولایت تأکید کرد.

حرکت شجاعانه و مقتدرانه پدر و مادر شهید جهان بیکی به همه نشان داد شهادت اتفاقی نیست و قهرمانانی همچون شهید «جهان بیکی» و «نجاتی نیا» حاصل تربیت صحیح پدران و مادران شهید پرور هستند.

نماز عید سعید فطر پایانی باشکوه برای ماه مهمانی خدا

هم‌زمان با سراسر کشور، نماز عید سعید فطر در مصلاها، عیدگاه‌ها، مساجد و همچنین آستان مقدس امامزادگان در سراسر استان گلستان اقامه شد و مردم گلستان که در مدت یک ماه رمضان با روزه داری و قرائت قرآن روح جان خود را صیقل داده بودند فوج فوج خود را به صفوف فشرده نماز رساندند تا پاداش یک ماه روزه داری خود را از پروردگار خود دریافت کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار