در جمع خبرنگاران مطرح شد :
مهرداد الهی در ادامه خاطرنشان کرد : با خلاقیت رئیس سازمان صنعت معدن و تحارت استان امسال قصد داریم پویشی را اجرا کنیم که در آن از مردم خواسته شده است از مغازه‌هایی که اتیکت قیمت درج نکرده اند خرید نداشته باشند که نیاز به همکاری مردم است.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲ 13 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد گفت: اتاق اصناف هیچ دخل و تصرفی در قیمت گذاری شن و ماسه ندارد، اما شاهد تلاش‌های دلسوزانه مدیران سازمان صنعت و معدن و معاون اقتتصادی در خصوص عدم افزایش بی رویه قیمت شن و ماسه بودیم.
قاچاق برخی اقلام به دلیل قیمت پایین در کهگیلویه و بویراحمد
مهرداد الهی که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، اظهار داشت: اوایل سال افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات بنا با دلایل متعدد از جمله ماشین آلات، حامل‌های انرژی، ادوات و نیروی کار بیمه و مالیات اجتناب ناپذیر است.
الهی به قیمت پایین برخی از اقلام در شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: در بحث قیمت گوشت و نان قیمت پایینی داریم قیمت مرغ در این شهر به نسبت بسیاری از شهر‌ها متعادل‌تر است موید گفته‌های من در خصوص نان این است که ما الان در استان قاچاق نان به سایر استان‌ها داریم.
وی افزود: در بحث نان به بهبود کیفیت نان تاکید داریم و سعی معاون اقتصادی استاندار و مدیر صنعت معدن تجارت بر رضایت مندی حداکثری مردم است.
صدور بیش از ۲ هزار پروانه کسب و بیش از ۶ هزار بازدید
رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد تعداد پروانه کسب‌های صادر شده در سال ۱۴۰۲ را ۲ هزار و ۵۶ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱هزار و ۴۴۹ مورد صدور پروانه و ۶۰۷ مورد تمدیدی بوده است که از تمدیدی‌ها ۴۷۶ مورد منقضی شده، تغییر صنف و آدرس بوده است.
مهرداد الهی در ادامه به روز‌های پرکار سازمان بازرسی اصناف در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از صنوف داشتیم که منجر به صدور ۴ هزار و ۳۹۰ اخطاریه شد.
وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴٠۲، یکهزار و ۱۶۱ شکایت دریافتی با محوریت بخش نظارت و بازرسی داشتیم که ۱۱٠ مورد به تعزیرات معرفی و ۸۸۵ مورد حل و فصل شد و ۴۱ مورد پرونده در دست اقدام است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد با بیان اینکه عمده تخلفات اختلاف بین خریدار و فروشنده بوده و اغلب شکایت‌ها در بحث خدمات، کم فروشی و گرانفروشی است، بر پیگیری لازم در این موارد خبر داد.
الهی اضافه کرد: در حوزه اجرائیات نیز هزارو ۸۵۱ مورد انجام و ۲۱۰ صنف متخلف پلمب شدند.
توسعه آموزش تخصصی
رئیس اتاق اصناف استان با تاکید بر توسعه آموزش، گفت: در سال قبل ۲۴ دوره آموزشی اجرا و دو هزار کارت آموزش و شرکت در این کلاس‌ها صادر شد.
وی افزود: تفاهم نامه با دانشگاه فنی یاسوج منعقد شده و بحث آموزش را به شکل تخصصی برای صنوف خدمات رسان گسترش خواهیم داد.
الهی ابراز داشت: در سال گذشته شش میز خدمت در مصلی برگزار و پاسخگوی نیاز‌ها و سوالات مردم بودیم.
دولت از بازار حکایت نمی‌کند
رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴٠۲ سه نمایشگاه شامل نمایشگاه پاییزه با محوریت مدارس، نمایشگاه یلدانه و نمایشگاه عیدانه برگزار شدند.
رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد به شرایط بازار یاسوج در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: متاسفانه بازار در زمان کرونا و پس از آن از هیچ حمایت دولت برخوردر نبود و الان نیز نیست در زمینه دریافت تسهیلات با سود کم بلاعوض و حتی با بهره بالا بی نصیب بوده است.
وی تصریح کرد: در بحث مالیات دولت سال به ساال فشار سنگینی به بازار وارد می‌کند مهم‌ترین چالش و دغدغه بازار در سال‌های حاری بحث مالیات است مهم‌ترین شرایط بحث کسب درامد در سطح شهر یاسوج نسبت به دیگر استان‌ها بسیار متفاوت است ما عرضه کالا نسبت به جمعیت چندین برابر است و همین مهم باعث می‌شود حاشیه سود پایین باشد.
وی گفت: البته مالیات بر بازار در بحث سیاست گذاری کلان است و ما در استان و شهرستان با دستگاه‌های مالیاتی مشکلی نداریم که نامه نگاری‌های زیادی کردیم، اما دولت هیچ همکاری نداشته است.
الهی با بیان اینکه روزانه حضور بازرسین در نمایشگاه‌ها را داشتیم، عنوان کرد: اتاق اصناف در نمایشگاه کسب و کار نیز حاضر بود.
وی افزود: همچنین نمایشگاه کسب و کار را در یاسوج برگزار کردیم و از اصناف نمونه این شهر تجلیل شد.
تقدیر از معاون اقتصادی و مدیر کل صمت / لزوم همکاری مردم برای یک پویش
رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد از معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به خاطر همکاری با اصناف تقدیر کرد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال جهت تنظیم بازار سه جلسه در شهرستان‌های استان تشکیل و مشکلات مردم و بازار احصا شد.
الهی گفت: ۱۲ واحد خدمات رسان خودرو در ایام عیدنوروز به صورت کشیک فعال و به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند و ما از این مجموعه نیز بازدید کردیم.
مهرداد الهی در ادامه خاطرنشان کرد: با خلاقیت رئیس سازمان صنعت معدن و تحارت استان امسال قصد داریم پویشی را اجرا کنیم که در آن از مردم خواسته شده است از مغازه‌هایی که برچسب قیمت درج نکرده اند خرید نداشته باشند که نیاز به همکاری مردم است.
رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد نصب برچسب قیمت کالا را از مهمترین و اصلی‌ترین حقوق مصرف کننده دانست و گفت: بیشترین تخلفات را در این حوزه داشتیم و همکاران ما و بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی به جد پیگیر این موضوع هستند.
الهی با اشاره به اینکه عدم درج برچسب قیمت کالا منشأ تخلف است، اظهار کرد: پویش عدم خرید از مراکز فاقد برچب قیمت را راه اندازی کرده ایم و از مردم می‌خواهیم که از مراکز و فروشگاه‌های بدون برچسب کالا، خرید نکنند و اقدامات قانونی نیز در راستای صیانت از حقوق مردمی اجرایی می‌شود.
وی گفت: تغییر قیمت‌ها بر اساس فرایند قانونی صورت می‌گیرد و ما به قانون تمکین می‌کنیم و در این زمینه هنگام بازرسی از اصناف فاکتور خرید، حاشیه سود و احراز اصالت فاکتور بسیار مهم است.
رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساماندهی صنوف الاینده در یاسوج نیز گفت: ۱۲ سال است که برای جابجایی صنوف الاینده از جمله صافکاران، تعمیرکاران و برق کاران خودرو زمین خریداری کرده ایم و به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی موفق به احداث ساختمان در زمین مورد نظر نشده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار