استفاده ازماهواره ، بله ؛ خیر؟
با ارائه نسل پیشرفته تراینترنت برروی تلفن های همراه توسط اپراتورها ازیک سو وتولید گوشی های تلفن هوشمند با سیستم عامل های متفاوت ازسوی دیگر، دریافت شبکه های ماهواره ای تقریبا درهر زمان ومکانی ممکن شده است واین امربرپیچیدگی های مدیریت آن افزوده است؛به ویژه آنکه شیب کند وخزنده کاهش مخاطبان رسانه های داخلی وافزایش رسانه های مخالف وبیگانه نگرانی هارا بیش از پیش نموده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 22 October 2015

فن آوری های نوین ارتباطی همواره زمینه سازابعاد جدیدی ازتحولات ودگرگونی درجوامع بشری بوده اند.

به گزارش تابناک همدان ؛نقش این فن آوری ها درتحولات فرهنگی،اجتماعی وسیاسی اجتناب ناپذیروقابل توجه است ویکی از مهمترین نمود های آن، شبکه های ماهواره ای است که ازمهم ترین ابزارهای جنگ نرم محسوب می گردد ودرطول زمان درتمام جوامع بشری گسترده شده وهمه انسانها به صورت مستقیم یاغیرمستقیم با آن مواجه اند.

درکشورما الگوهای ماهواره ای - که با دین، مذهب و ارزش های جامعه ما تطبیق ندارد- فراوان است، لذا ریشه یابی این مسئله را می توان با بررسی باید و نباید های استفاده از این تکنولوژی به دست آورد تا با بصیرت و آگاهی با آن برخورد نمود.

بیشترین سرمایه گذاری جهت ساخت سخت افزارماهواره ها درانحصارافرادیا دولت هایی است که عمدتاً یهودی یامسیحی اند، لیکن سهم یهودیان بیش از سایرین بوده وبا صرف هزینه های کلان، برنامه های نرم افزاری را نیز برای آن طراحی می نمایند.

نکته جالب توجه این است که این برنامه هاراتنهابرای اتباع خود تولید می کنند زیرامی توانند مردمان خود رابارسانه های داخلی تغذیه نمایند چرا که دراین کشورهارسانه ها خصوصی وبی قید وشرط هستند.

ازمیان کشورهای غیرغربی، کشورهای اسلامی – به ویژه شیعیان - با بیشترین هجمه رسانه ای این برنامه ها و برنامه ریزان آنها مواجه می باشند.

از نگاه عوامل پشت پرده تولیدات ماهواره ای، مسلمانان تنها زمانی قابل احترام هستند که سرسپرده و تابع فرهنگ و اهداف آنها باشند و در صورت عدم قبول، عقایدشان تخریب یا مورد هجوم نظامی قرار گرفته و به فقر و فلاکت و بدبختی گرفتار می گردند.

درواقع می توان یکی ازدلایل وقوع جنگ های امروزخاصّه درمنطقه خاورمیانه را از همین زاویه تفسیرکردچراکه اگرتمامی دنیای اسلام همانند آل سعود و وهابی ها عمل نموده وغلام حلقه به گوش غرب بودند دامن به زدن به برخی جنگ ها ودرگیری ها توجیه منطقی نداشت.

دربین کشورهای مسلمان و شیعه نیز بیشترین هجمه رسانه ای ازسوی دشمنان علیه ما وبه زبان فارسی صورت گرفته است درحالی که تنها سه کشورایران، افغانستان وتاجیکستان به این زبان تکلم می کنند که مجموع جمعیت آنها کمتر از 150میلیون نفراست وگستره عظیم این برنامه هاهر بیننده ای را به تامل وامی دارد که آیا منطقی است که بانیان آنها با نیّت خیرخواهی وبدون چشمداشتی به تولید این برنامه ها مبادرت نموده باشند!!؟

گرایش اصلی شبکه های فارسی زبان متمرکز بر ابعاد فراغتی - تفریحیِ غیرقابل ارائه ازسوی رسانه های کشورهدف است اما کم کم پیکان آن ازحوزه های"صرفاً سیاسی" به حوزه «سبک زندگی» هدایت شده است و این ورود تدریجی ، آرام وبی صدا وچراغ خاموش باهدف انتقال پیام ها، الگوها و چارچوب های مورد نظر کشورهای محور است وگویی سیبلی که نشانه رفته اندهویت وفرهنگ کشورهای هدف وبرمدار«از بین بردن نهاد خانواده» است.

گزارش اخیر مدیر کل اطلاعات، آمارومهاجرت سازمان ثبت احوال؛ ازبروزتغییروپدیده های نوظهور درخانواده های معاصرایرانی حکایت دارد وبی شک برخی ازدلایل آن را باید درهمین شبکه های ماهواره ای جستجو کرد.

به عنوان مثال تنها در سال 1393شاهدآغازفعالیت بیش از 20شبکه جدید فارسی زبان بودیم که نکته مهم آن ضد فرهنگی بودن گرایش 13شبکه ازمیان آنها است. گفتنی است گروه شبکه های GEM تاکنون بالغ بر100عنوان سریال در قالب بیش از 2هزارقسمت پخش کرده اند.

فصل مشترک سریال های پخش شده درگروه شبکه های GEM مولفه هایی همچون حفظ وپذیرش موالیدحرام، آسانی طلاق وامکان خوشبختی پس از آن، مسئولیت گریزی وتجرد گزینی، تقبیح ازدواج، ترویج روابط جنسی خارج از ازدواج وروابط عاشقانه خلاف شرع، ترویج هم جنس گرایی، تلاش برای تولید فرزند درروابط نا مشروع وکاهش سن روابط نامشروع به دوران کودکی ونوجوانی به عنوان اصل مترقی در رشد روابط اجتماعی آنها می باشد.

ناگفته پیداست که پشتوانه مالی تامین این حجم ازبرنامه در کنارهزینه سخت افزاری آنها نشان از سرمایه گذاری سنگین دراین زمینه و وجود بنیه مالی قوی و پایدار درمدیریت واداره آنها است و پذیرش ادعای تامین وجوه آن از مسیر کمک های مردمی و تحت پوشش وجوهات شرعی ساده اندیشانه است.

نتیجه اینکه؛ قرآن کریم، یهودیان را مهمترین دشمن ما معرفی می نماید.

بسیاری از برنامه های ماهواره ای با پشتوانه مالی یهود و صهیونیسم تولید می گردد. بنابراین باید جانب احتیاط را رعایت نمود وشبکه های ماهواره ای رایکی از پیشقراولان جنگ نرم دشمن قلمداد نمود نه یک تکنولوژی نوظهورِ قابل اعتماد.

رهبر انقلاب دردیداربا مسئولان ومدیران رسانه ملی هدف اصلی جنگ نرم را انحلال درونی و استحاله داخلی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باورها و سست کردن ایمان مردم به ویژه جوانان خواندند.

شبکه های ماهواره ای سه نوع مبارزه را بر علیه ما آغاز کرده اند:

1- مبارزه اعتقادی که در آن کل اسلام را زیر سوال برده و اسلام امریکایی و انگلیسی را تبلیغ می نمایند.

2- مبارزه سیاسی که درآن ضمن تحقیر مسلمانان اینگونه القاء می نمایند که تنها راه پیشرفت پیروی از الگوهای غربی و بیگانه است.

3- مبارزه شهوانی که درآن برنامه هایی تولید می کنند که مخاطب رادرگیرشهوات نمایند.

می توان با بالابردن سطح اعتقادی خود وبصیرت افزایی با دومورد اول مبارزه کرد لیکن تنها راه مقابله با مبارزه شهوانی تولیدات ماهواره ای دوری جستن از آنها است.

وقتی ابزار جنگ نرم، رسانه است ابزار مقابله با آن نیزرسانه است. رهبر انقلاب رسانه ملی را قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم معرفی کردند.

در این برهه از زمان، مقابله با هجمه های رسانه ای دشمنان نه تنها یک وظیفه که یک تکلیف است. لذا ضمن اذعان به پیشرفت های قابل ملاحظه در کمیت و کیفیت تولیدات داخلی در سال های اخیر؛ شایسته است که تمهیدات لازم درخصوص دریافت شبکه های داخلی از طریق سخت افزار دیجیتال با پوشش سراسری- به عنوان یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از اقبال مردم به تولیدات خارجی- در نظر گرفته شود.

قرن بیست و یکم اوج بی حیایی در طول تاریخ بوده است ودر این قصّه بی حیایی، زنها بیش از دیگران فدا شده ومورد سوء استفاده ابزاری قرار گرفته اند. بنابراین باید مراقب باشیم نهاد خانواده که مهمترین کانون تاثیرگذار درجامعه پذیری افراد است به آفت تغییر وکم ثباتی مبتلا نشود وآینده کشور درمعرض تهدید قرارنگیرد ودراین میان نقش والدین درجلوگیری از ورود فرزندان در مسیر ریل گذاری شده استعمار نوین بسیار حائز اهمیت است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار