مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز عملیات کاشت پنبه در سطح ۱۸ هزار هکتار از مزارع این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ هکتار از مزارع فارس به زیر کشت این محصول رفته است.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴ 11 May 2024

تابناک فارس به نقل از مهر: مهدی صادقی با بیان اینکه کشت پنبه در استان فارس از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا اواخر خردادماه ادامه دارد، افزود: با توجه به رعایت الگوی کشت و حفظ منابع آب استان فارس، سطح کشت پنبه نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد کاهش خواهد داشت.
این مقام مسؤول تصریح کرد: میزان تولید مورد انتظار وش پنبه در سال زراعی جاری حدود ۶۷ هزار و ۳۳۳ تن است که امیدواریم این امر با جایگزینی سطوح کشت مکانیزه به جای کشت‌های سنتی و استفاده از بذور و ارقام دلینته گواهی شده تولید داخل و وارداتی، محقق شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ تن کودهای پایه و سرک پنبه و ۵۰۰ تن انواع بذور تولید داخل شامل ارقام گلستان، ارمغان و ساجدی تأمین و به شهرستان‌های پنبه کار تخصیص یافته است.

به گفته وی شهرستان‌های پنبه کار استان فارس شامل داراب، لارستان، جویم، زرین‌دشت، فسا، استهبان، سروستان، اوز، خنج، گراش، جهرم، مهر و لامرد هستند.

صادقی افزود: عمده ارقام کشت شده در استان شامل ارقام داخلی از جمله گلستان، ساجدی، ارمغان، فجر، حکمت، شایان، تابان و بختگان و ارقام خارجی شامل ماکسا، کاریسما، فلش، لیدر، بی ای ۱۰۱۰، لودوس و آرمادا هستند.‌

برچسب ها: کشت ، پنبه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار